Airbus tähistas koos söör Richard Bransoniga tellimust nr 10 000
Tellimuses sisalduvad 30 A320-tüüpi lennukit varustatakse suurte tiivaotstesse paigaldatavate haikala seljauime meenutavate seadmetega, mis on mõeldud kütuse säästmiseks ning kannavad inglise keeles nime Sharklets.
„Oleme alles kolm aastat vana lennufirma, selles vanuses annavad paljud meie valdkonnas alles tellimusi sisse. Meil on aga heameel teatata, et me kasvame ning laieneme üha uutele turgudele,“ ütles Virgin America president ja tegevjuht David Cush.
„Paljuski võlgneme me tänu just õigele lennukivalikule. Põhja-Ameerika turul aitasid läbi murda ennekõike madalate käituskuludega, mugavad ja ökoloogiliselt eesrindlikud Airbus A320 tüüpi lennukid. Ning me usume, et A320neo viib meid sel teel jõudsasti edasi“
„Oma 5000. tellimuse saime me 2004. aasta augustis – pärast enam kui 30 aasta pikkust tegutsemist. See, et 10 000. tellimus tuli vaid kuue aastaga, tundub lausa liiga hea, et olla tõsi,“ ütles Airbusi president ja tegevjuht Tom Enders. „Ja kuna esimese firmatellimuse meie uuele ja eriliselt säästlikule reisilennukile A320neo tegi niivõrd nooruslik ja trendikas ettevõte nagu Virgin America, ei oska paremat algust tahtagi.“
California osariigis San Franciscos baseeruv Virgin America asutati alles 2007. aasta augustis. Firma käsutuses on 30st A320 perekonna lennukit, millega kaetakse suurem osa Põhja-Ameerikast.
Virgin America on tuntud oma hea teeninduse, eriti aga unikaalse disaini ja mugavuse poolest. Kõigil lennukitel on WiFi ühendus, lisaks on iga reisija kasutuses isiklik puuteekraaniga meelelahutusplatvorm.
Virgin Groupi asutaja söör Richard Bransoni sõnutsi on nad oma lennuliini puhul otsustanud pöörata erilist tähelepanu innovatsioonile ja soovivad muuta lendamise disaini, tehnoloogia ja meelelahutuse abil võimalikult nauditavaks.
„Äriringkonnad ei tohi unustada, et tähelepanu tuleb pöörata ka kliimamuutustele. Ma usun, et lennunduses on siin kõvasti arenguruumi ja suureks sammuks edasi on kindlasti ka A320neo, millele me edaspidi panustame.“
„Juba Virgin America soetatud A320 tüüpi lennukid on kuni 25 protsenti kütusesäästlikumad ja ökoloogiliselt puhtamad, kui üks keskmine USAs kasutusel olev reisilennuk. A320neo tulles läheb see protsent loomulikult ainult paremaks.“
A320neo on väga keskkonnasõbralik lennuk, mis pakub 15-protsendilist kütusesäästu. Esimesed seda tüüpi lennukid valmivad aastal 2016. Jõuallikate osas võivad lennufirmad valida CFM Internationali LEAP-X mootori või Pratt & Whitney’ PurePower PW1100G mootori vahel.
Iga A320neo versioon varustatakse ka Sharkletitega.
Lisaks ülaltoodule on A320neo oluliselt vaiksem, enam kui 10 protsendi võrra on väiksem NOx emissioon.
A320neo on perekonna piires plaaneri – ehk sisuliselt kõige osas peale mootorite – ülejäänud lennukitega 95 protsendi ulatuses sarnane, pakkudes aga kuni 950 kilomeetrit pikema distantsi läbimise võimet või siis kaks tonni suuremat nimikoormust ehk tõstevõimet.
Alates sellest, kui esimene Airbusi lennuk aastal 1974 Air France‘i kasutusse läks, on firma müüginumbrid stabiilselt kasvanud. Aastaks 1989, olles tegutsenud 15 aastat, sai müüdud esimesed 1000 lennukit.
Vaid seitse aastat hiljem, aastal 1996, „lõi ette“ müüginumber 2000 – seega läks teise tuhande saavutamine enam kui poole kiiremini.
Taas poole kiiremini ehk aastaks 1998 oli müüdud 3000 lennukit. 2000. aastaks ületas müüdud lennukite arv juba 4000 piiri.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!