Praeguse C4 rooli juures on sellest erisusest siiski loobutud. C4-st on tehtud ka sedaanvariant, Cactuse-nimeline linnamaastur ja Picasso nime kandev mahtuniversaal. Meie proovisime siiski tavalist uut C4 omas mahlas, kirjutab Accelerista.

Minu lugu

Euroopa autodega on mul reeglina olnud viisakad, ent leiged suhted, ja sama ootasin ka Citroëni puhul.

Mulle autot üle andnud esindaja aga soovitas mul valmistuda positiivseks üllatuseks. Veidi etteruttavalt võib öelda, et tal oli tõepoolest ja mullegi ootamatult õigus.

Disain

Citroëni prantsuse päritolu teeb disainist vaieldamatult selle loojate mängumaa. Ümarad, sujuvad jooned ja ei midagi silmariivavat, kokkuvõtvaks märksõnaks võiks olla kooskõla.

Kasutuskogemusele annab kindlasti juurde klaasist panoraamkatus. Kuigi välised muudatused ei ole tohutult silmatorkavad, mõjub uus C4 üldiselt eelkäijatest väiksema ja kompaktsemana.

Juhi töökoht

C4 puhul jääb kohe silma, et spidomeetri numbrid on vastupidiselt mulle harjumuspärasele mitte paaris-, vaid paaritud kümned.

Muus osas on disainerid otsustanud jääda viisakaks – tegemist on igapäevaautoks, mitte näituseeksponaadiks mõeldud masinaga.

Ka juba mainitud omapärase algse roolilahenduse juurde pole naastud. Lisatud on lahedaid väikesi võimalusi, nagu Exclusive-varustustasemel näidikuteploki taustvalguse värvi muutmine.

Sõiduomadused

Seda, et C4 on äärmiselt pädev linnasõidumasin, ei pea ilmselt ütlema, ent proovisõiduauto 96-kilovatise mootori ja nullist sajani kuluva rohkem kui 10 sekundi juures ei pannud mõte maanteest mind esialgu just vaimustusest kilkama.

Ometi oli lõppkokkuvõttes just maanteesõit see, milles Citroën mind kõige rohkem üllatas. Väike mootor oli ka maanteekiirustel üllatavalt tubli ja võimaldas täiesti mõistliku aja jooksul möödagi sõita.

Püsikiirushoidja ei vajanud töölehakkamiseks või kiiruse kohandamiseks kraadi programmeerimises või elektroonikas.

Kuigi üldjoontes mitte väga pehme vedrustusega, saab C4 korralikult hakkama ka halvemat sorti teekattega. Lisaks olid auto gabariidid näiteks parkides äärmiselt hästi tunnetatavad, mis peaks juhti kindlasti rõõmustama ja mis lisab veel ühe punkti C4 “hea linnaauto”-kontole.