Juba enne majanduskriisi algust olid paljudele lapsepõlveunistuste täiteainena mõjuvad lähiajaloo luksuslikud limusiinid ja suured kupeed üsna soodsad. Vähesema raha juures on neid nüüd ehk kallim pidada, ent neid on ka soodsam osta.

Ning tingida tasub igasuguste 12-silindriliste agregaatidega vanade maffiamasinate ostul kindlasti jõuliselt. Sest mida ekstravagantsem, võimsam ja vähelevinum auto, seda suurem on ju võimalus, et see neljarattaline sõber jääb Teid „rõõmustama" elu lõpuni. Paljudel müüjatel on kindlasti juba ammu eesmärgiks lihtsalt koormast lahti saada.

Näiteks on olemas päris vana BMW M5, mille 311 hj saab kätte juba alla 80.000.- krooniga. 276 hj V8'ga varustatud kunagise klassik-Audi saab kätte aga juba 33.000.- krooniga! Kurbade silmadega, ent 275 hj Mercedes vahetab omanikku veidi enama kui 60 tuhandega. 5,4-liitrise mootoriga BMW 7-seeria 322 hj ei maksa ka eriti rohkem.

Veidi klikkimist ning juba satutegi silmitsi haiglaselt soodsa 12-silindrilisega. BMW 850 5.0 V12, mil pea 300 hj, peaks ju küll suisa vastupandamatu olema. Saja tuhandega taskus võib üks tuulepäine noor tõepoolest päris palju ära teha. Hirmuäratava presence'iga Mercedese kandiline S 500 tuleb kätte vähema raha eest, ent pakub endiselt pea 315 hj. Miks mitte ka efektse sisuga, praktiline ja võimas 282 hj BMW 540i universaal?

Palju rohkem ei pea maksma ka limusiinihuvilised. Pikendatud teljevahega Audi A8 L maksab veidi üle saja tuhande, ent pakub ka üle 300 hj. Jaguar XJ8 Vanden Plas 4.2 V8 219kW kõlab aukartustäratavalt ka autodest mitte midagi jagava inimese kõrvadele. Ka eelmise põlvkonna S-klassi pikem variant ei maksa rohkem ning pakub ülemäärsegi annuse luksust.

Soodsaim S-klass, klassikaline diktaatorite ja maffiosnikute veduk, vahetab omanikku mõnekümne tuhande krooni eest, ent pole seda vähem esinduslik ka tänapäeval. Kuna see on diisel, siis, nagu öeldakse, laguneb enne auto ise koost, kui mootor seisma jääb. Sama sõiduki seksikam ja isegi ähvardama olemisega 500 SEC pakub oma 241 hj 5.0 V8't vaid veidi kallimalt. Põlvkond uuem, ent endiselt 5-liitrine S500 ei maksagi mitu korda rohkem.

Ja siis muidugi terve plejaad Ameerika rauda, mille mootorite mahtu arvestataksegi liitrites, mitte kuupsentimeetrites. Poole plekkpange mahukusega V8'ga Buick Riviera omanikuks saab vaid 33.000.- krooniga ning sellest veidi enama eest võib juba päris läikivate kütusekulutajate suunas ohata.

Ühelt poolt on hea ja õige, et sellised õgardid on müügiplatsidele komandeeritud. Teisalt on jälle tore, kui tänavail üksteisest võimalikult palju erinevad objektid ringi vuravad. Ühesõnaga - kes julgeb, saab praeguses olukorras oma mudilaspõlve unistuse õige soodsalt teoks teha ning selle vajaliku perioodi läbi elada.