Päris revolutsiooniks oleks uut Fordi palju nimetada, ent üks agressiivne evolutsioon on see kindlasti. Ametliku teate kohaselt on paranenud absoluutselt kõik alates juhitavusest ja lõpetades senisest soodsama hinnaga. Uued on käigukastid ning saadaval uued turbomootorid. Enam ei saa ka lubada mingeid kompromisse materjalide ja koostekvaliteedi osas.

Tänane Focus on omas klassis kõige kindlama juhitavusega. Vähemalt oli see seda siis, kui auto turule toodi. Nüüd on aga VW Golf VI ja värske Opel Astra lati päris kõrgele tõstnud. Sellega seoses projekteeriti uuele Focusele ka täiesti uus šassii, uued elektroonilised abimehed, kurvitundlik elektriline roolivõimendi jms.

Jõuallikad serveeritakse pealkirja EcoBoost all ning nendeks on 148-178 hj 1,6-liitrine bensiinimootor, 203 hj 2.0 ja 2.0 TDCi, mis arendab 134-160 hj. Käigukastis on käike kuus, olgu see siis manuaalne või automaatne.

Aastaid oma vana kuube siit-sealt paiganud ja pingutanud Focus on oma pilgu taas teravaks saanud ning mõjub oma aplalt entusiastlike õhuvõtuavade ja muuga värskelt. Sel korral näib, et sedaan on luukpärast isegi kenam. Viimane võlub muu hulgas eriti julgete ja lennukate tagatuledega. 2011. a. Ford Focus tuleb müügile selle aasta lõpus.