Erinevalt Frankfurdis ja Pariisis korraldatavatest näitustest, mis toimuvad üle-aasta, saavad Genfis, Palexpo hallis autohuvilised üle maailma kokku tulla igal kevadel. Just see on põhjus, miks aina enam marke eelistab oma mudelite esmaesitluseks kasutada just kõne all olevat näitust ning miks Palexpo halli kõndides võite alati kindel olla, et näete kümnete viisi põnevaid ideesid selle kohta, milline võiks välja näha tuleviku auto ja autonduse tulevik.

Kui kokku liita kõik seekordsel näitusel toimuvad debüüdid (ehk siis maailma-, Euroopa- ja Šveitsi enda esmaesitlused) saame vastuseks üle saja uue ja huvitava automudeli.

Näitus numbrites:

Külastajate arv on viimastel aastatel püsinud umbes 700 000 kandis. Napilt üle poole sellest moodustavad küll Šveitsi enda kodanikud, kuid ülejäänud 45% külastajatest sõidab Palexpo hallis toimuvale autohuviliste meelissündmusele kokku rohkem kui sajast riigist üle maailma. Väljatoomist väärib fakt, et Genfi autonäitust kajastavatest ajakirjanikest 80% on teistest riikidest, samas kui Pariisi- ja Frankfurti näituste vastavad näitajad on keskmiselt 50% ja 35%. Seda kõike arvestades ei saa olla mingit kahtlust, et vähemalt Euroopa mastaabis on kõne all olev üritus autonduse kalendris kõige tähtsamal kohal.

Mis on sel aastal uut?

Et veelgi laiendada ürituse „haaret“, pakkuda paremaid võimalusi autotootjatele ning mugavamaid tingimusi külastajatele, on seekordse näituse pindala suurendatud eelmise aasta 90 000 ruutmeetrilt 110000-ndele ruutmeetrile sel aastal. See kõik on saavutatud tänu uue, numbrit 6 kandva halli avamisele.

Hall 6 on meeletult suur, 662000-nde kuupmeetrine avatud ruum, mis ehitati valmis vähem kui kolme aastaga ning läks maksma rohkem kui poolteist miljardit eesti krooni. Koos ülejäänud viie halliga moodustub aga ühe katuse all olev näituse-kompleks, mis on üks suurimaid omalaadseid terves maailmas.

Kõige põnevam?

Vaatamata mitmete automarkide ülivõimsale esinemisele ja paljudele pilkupüüdvatele prototüüpidele, pean isiklikult 73.-nda Genfi Autonäituse tähtsaimaks sündmuseks siiski saalis C toimuvat Franco Sbarro väljapanekut „Espace Sbarro: creation et passion“, kus Grandson`i imemees esitleb esmakordselt maailmas mootorsõidukeid, milles kõik mehhaanilised osad on viidud tagaratta sisse...