60-aastane autojuht vajab ohutuks nägemiseks 10 korda rohkem valgust kui 19-aastane sohver
„Mida vanem on autojuht, seda suuremat tähelepanu tuleb pöörata silmade regulaarsele kontrollile. Autoga sõitmisel on ju silmad peamine informatsiooni hankimise allikas,“ kommenteerivad Renault’ sõidukooli esindajad.
Vananedes vajame korralikuks nägemiseks ka aina rohkem valgust. Näiteks 45-aastased juhid vajavad neli korda rohkem valgust kui 19-aastased. 60 aasta vanuselt on sama vajadus juba kümme korda suurem. Lisaks pikeneb kohanemisvõime. Vanemad autojuhid vajavad keskmisest vähemalt sekundi võrra rohkem aega, et korralikult näiteks esmalt fookus spidomeetrile suunata ja seejärel teele. Päike võib kõiki pimestada, kuid eakamatel kulub rohkem aega, et pärast pimestamist taastuks korralik nägemine**.
Vanusega võib raskemaks muutuda ka värvuste, eriti punase, eristamine. See võib näiteks mõjutada võimet näha eessõitva auto piduritulesid. Mõned vanemad autojuhid vajavad sellistes oludes kaks korda rohkem aega. Autojuhtimist segab oluliselt ka perifeerse nägemise või kaugustaju puudumine**. „Autojuhil on vähenenud vaateväli ja nii ei pruugi ta märgata kõiki lähenevaid objekte või hindab auto kiirust ja objektide kaugust valesti,“ selgitavad Renault’ sõidukooli õpetajad.
Kui silmanägemisega ilmneb ükskõik milline probleem, tuleb koheselt tegutseda, et võimalikke ohte vältida. „Kuna vananedes käib kaasas suurem vajadus valguse järele, siis tuleks sõite sättida nii, et need ei toimuks pimedas või kehvades ilmastikuoludes. Päikese pimestamise vastu tasub ennast samuti kindlustada, ostes polariseeritud prillid. Samuti tuleks sõidutrajektoor võimalusel sedasi valida, et ei peaks pikalt vastu päikest sõitma,“ soovitavad Renault’ sõidukooli instruktorid. Kui probleeme on perifeerse nägemisega, siis peaks autojuht harjuma oma pead tihedamalt keerama, et suurendada vaatevälja.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!