6 autot, millega peaministri soovituse järgi sõitma hakata

 (204)
Bensiini ja diisli hind tõuseb
Bensiini ja diisli hind tõusebFoto: Karin Kaljuläte

Kütuseaktsiis tõuseb, autoga sõitmine muutub üha kallimaks, aga peaminister Taavi Rõivas poetas intervjuus EPL-ile vihje, kuidas hakkama saada: sõitke säästlikuma autoga.

Aga millised autod on säästlikud? Autotootjad näitavad alati oma müügibrošüürides kütusekulu kohta ulmelisi arve, mida päriselt on raske saavutada.

Õnneks on Euroopas populaarne autoomanike portaal spritmonitor.de, kus päris inimesed panevad ise kirja oma päris autode päris kütusekulunäitajad. Toome välja kolm kõige väiksema kütusekuluga automudelit nii bensiini- kui ka diislimootoriga.

Nii et kui näete Eesti teedel edaspidi rohkem järgmisi masinaid, siis on selge, et Eesti inimene kuulab, mis talle öeldakse.

Diisliga sõitvad säästumasinad

1. Audi A2 – 3,5 l/100 km

Audi A2 Foto: M93

Audi kõige säästlikum miniauto A2 on kahjuks küll juba tootmisest väljas, viimane "punn" veeres tootmisliinilt maha kümme aastat tagasi. Aga neid luukpärasid, millel on lausa viis ust ja kuhu võiks mahtuda väikest kasvu inimeste pere, liigub järelturul siiani.

Eestis on pakkuda lausa kaheksa masinat, kuigi säästlikke diiselmootoriga A2-sid on vaid kaks ja neist odavama saab artikli kirjutamise hetkel kätte üksnes 2800 euroga.

2. Volkswagen Lupo – 3,7 l/100 km

Volkswagen Lupo Foto: Volkswagen


Lupo on Volkswageni autobrändi kütusesäästlik ja muuseas ka erakordselt pisike mudel. Kõige vähem raha kulub kütusele siis, kui sõita veel selle pisiauto versiooniga, millel on kõige väetim 1,2-liitrine mootor.

Kahjuks on ka see supersäästuauto juba kümme aastat tootmisest maas ja uuena saab osta ainult rohkem kütust õgivaid masinaid. Ka Eesti automüügi kuulutustes diiselmootoriga Luposid ei pakuta.

3. Citroen C1 – 4,2 l/100 km

Citroen C1 Foto: Citroen


C1 on pisike nagu golfipall, aga see-eest on tegu säästliku autoga. Selle nimega Citroeni leiab ka praegu Eesti automüügisalongidest, aga kahjuks ainult bensiinimootoriga mudeli.

Muide, C1 on Citroeni ühisprojekt partneritega, mistõttu saate sisuliselt sama auto, kui ostate Peugeot 107 või Toyota Aygo.

Bensiinimootoriga säästuautod:

1. Nissan Pixo – 5,1 l/100 km

Suzuki Alto Foto: Rudolph Stricker


Sellenimelist autot te küll Eesti turult ei leia, sest meil kannab see masin hoopis nime Suzuki Alto. Igatahes on Euroopa autoomanike seas see kõige säästlikum bensiinimootoriga sõiduk.

2. Citroen C1 – 5,2 l/100 km

Citroen C1 Foto: Matthias93


Ja hurraa – kui te vaatasite, et kõige säästlikum on osta diiselmootoriga Citroen C1, aga seda Eestis ei müüda, siis ka bensiinimootoriga mudeliga elate ära. Uue C1 saab kätte lausa vähem kui 10 000 euro eest, nii et see on aktsiisitõusuajastul igati hea kaup.

3. Seat Mii – 5,2 l/100 km

Volkswagen up! Foto: Volkswagen


Euroopa juhtide poolt raporteeritud säästliku Seat Mii nimi võib olla küll Eestis tundmatu, kuid tegu on Volkswageni grupi väikeautoga, mida müüakse ka Volkswagen up!-i ja Škoda Citigo nime all.

Tillukesel mootorvankril on küll säästlik üheliitrine mootor, kuid selle eest saab luukpärast ka viieukselise mudeli, kuhu oma pere sisse pressida.

Tegelikult on spritmonitor.de säästlikumate bensiiniautode edetabeli tipus ka näiteks Toyota Prius ja Toyota Yaris Hybrid, aga kuna nendes hübriidautodes on ka elektrimootor, siis on need veidi teise "võistlusklassi" masinad.

Kommenteeri, millised on veel säästlikud masinad, millega kütuseaktsiisi tõustes sõitma hakata.