5. seeria BMW. Targemaks ei tohiks seda autot enam teha
Raivo Murde
raivo.murde@maaleht.ee
5. seeria BMW-d peetakse premium-klassi autode juhitavuse mõõdupuuks ja sportlike sedaanide etaloniks. Uus 5. seeria rihib sedasama, kuid pakub juurde senisest rohkem luksust ja nutikaid abimehi.
FOTO: Foto: BMW
5. seeria BMW on arendatud nutiautoks, kuid pakub õnneks juhile veel kuhjaga sõidulusti. Isesõitev sportsedaan kaotaks ju oma mõtte.
Umbes kümme aastat enne Bayerische Motoren Werke AG sündi imetlesid miljonid sakslased Eugene Sandowi nimelist täiuslikku meest, kelle erakordselt lihaselist niuet katsid leopardinahksed lühikesed püksid. Ta oli 20. sajandi alguse Arnold Schwarzenegger. Esimene kulturist, kelle eesmärk oli kujundada oma keha täiuslikuks. Etendused, kus Sandow imiteeris laval Kreeka raidkujusid ja tõstis suuri raskusi, olid ette välja müüdud nii Ameerikas kui ka Austraalias, kuhu jõumehe kuulsus oli levinud. Naised olid nõus maksma 300 dollarit, et katsuda lava taga Eugene’i terastugevaid lihaseid. Tema kehalise treeningu raamatud olid kõikjal maailmas müügihitid. Sandow oli anglosaksi maailma staar, selle ajastu mehe etalon.