Teist aastat järjest tuli see tiitel Fordi populaarsust võitnud kolmesilindrilisele jõuallikale, vahendab WHATCAR?

1-liitrine EcoBoost, mis kombineerib otsesissepritset, turbolaadimist ja muutuvat klapiajastust madala kütusekulu näiduga ilma võimsust kaotamata sai suurima skoori auhindade ajaloos.

Jõuallikas võitis samuti kategoorias "Parim allaliitrine mootor".

"Kes oleks iial seda uskunud? Üheliitrisel mootoril on kõik – võimsus, väike kütusekulu ja kerge kaal," õhkas Peter Lyon, vabakutseline Briti ajakirjanik. "See on meistritöö!"

Euroopas varustatakse 1-liitrise EcoBoostiga väikeautode klassi kuuluvaid Fiestat ja B-MAXi, kompaktklassi Focust, C-MAXi ja Grand C-MAXi.

Seda hakatakse lähitulevikus pakkuma uutele väikekaubikutele Transit Connect ja Transit Courier ning mahtuniversaalidele Tourneo Connect ja Tourneo Courier.

Isegi keskklassi Mondeo on väikese, aga kurja 3-silindrilise mootori järjekorras.

Oma klassi parimateks kuulutati ka Volkswageni kontserni 1,4-liitrine TSI, BMW ja PSA 1,6-liitrine turbolaadimisega bensiinimootor, BMW 2-liitrine turbolaadimisega bensiinimootor ja Audi 2,5-liitrine reasviiene.

Tiitel "Aasta Roheline Mootor" läks Fiati 0,8-liitrisele turbolaadimisega CNG jõuallikale.

Parima sooritusega jõuallikaks valiti Ferrari 6,3-liitrine V12, mis osutus parimaks ka üle 4-liitrise töömahuga mootorite seas.

2,5- kuni 3-liitriste seas valiti parimaks Porsche Caymani ja Boxsteri 2,7-liitrine mootor, 3- kuni 4-liitriste seas McLareni MP4 3,8-liitrine V8.