Tol õnnetul 26. novembril algas M–256 ahtris olevas neljandas ruumis, kus oli mahuti 8,5 tonni vedelhapnikuga, tulekahju. Osa mehi sai seal kohe surma; põlevat ruumi laeva keskosast lahutavas vaheseinas olev luuk suleti, kuid oli selge, et sellise hapnikukoguse olemasolul ei seganud selle luugi sulgemine tulel edasi põlemast.
Komandör Vavakin laskis laeval pinnalduda ja mootorid seisata ning ankrusse jääda. Küllap anti ka hädasignaal, kuid tundub, et vene kroonumeestest ei võtnud seda keegi vastu, tsivilistideni see aga ei kandunud.
Komandör käskis nüüd valdavad osal meeskonnast tõusta tekile ja sillale, vaid allveelaeva komandoposti jäid vahimehed ja põlevaisse ahtriruumidesse tulekahjus hukkunud.
Allveelaev jäi veepinnale ligi neljaks tunniks ja on lihtsalt imestamisväärt, et vaatamata Tallinna Mereväebaasi lähedusele ei tulnud selle juurde ükski abiandja. Eks vene klassikakirjanduses „12 tooli“ ole selle kohta vist Ostap Benderi mõttetera, et uppuja päästmine on uppuja enda asi.
See liikumatu allveelaev (suitsu ta vist välja ei ajanud, see jäi kõik laevakeresse sisse) oli Lepp-neeme trassivaatlejaist vaid mõne kilomeetri kaugusel, kuid viimastel ei olnud ilmselt selliseks puhuks instruktsiooni. Et allveelaevaga midagi lahti on, märkasid muidugi Leppneeme kalurid, kuid neile oli allveelaevadele lähenemine kaluripaatidega kategooriliselt keelatud.
Kolm tundi ja 48 minutit peale pinnaldumist kadus M–256 veepinnalt, viies tänapäevase vene mere- ja sõjaajaloolase Aleksandr Širokoradi andmeil kaasa kogu meeskonna, 33 meest. On siiski ka andmeid, et 7 meest olevat pääsenud (kuna allveelaeval olevat olnud kõigest seitse päästevesti!) — vast sõitsid näiteks sündmuspaika Leppneeme kalurid peale allveelaeva veepinnalt kadumist? Novembrikuu lõpu merevesi on siinkandis muidugi hirmkülm, selles kaua elus ei püsi.
Katkend Mati Õuna ja Hanno Ojalo äsjailmunud raamatust "Külm sõda Läänemerel 1946-1994".