Lühidalt ka ajaloost – Porsche maadles 90ndate alguses rahanappuse käes, mudelid müüsid kehvasti ning ilmselgelt oli tarvis turgutust. Mitmed disainimeeskonnad töötasid välja kavandeid, millest üks valiti välja ning tehti 1993. aasta Põhja-Ameerika rahvusvaheliseks autonäituseks ka ideeautona valmis. Rahvas ütles… jah, kirjutab Accelerista.com.

Ideeautol põhinev keskmootoriga kabriolett jõudis esmakordselt avalikkuse ette 1996. aastal ning kandis Porsche nomenklatuuris tähist 986. Disaini mõjutasid enim nii Porsche 356 kui ka 550 Spyder, kiidusõnu pälvisid eriti sõiduomadused.

Tänu boksermootori madalale massikeskmele ja mootori tagakeskasetusele on nii Boxster kui 2005. aastal debüteerinud kupeeversioon Cayman suurepärased “sõitja autod”, mille juhitavust ja kergust eelistatakse kohati isegi 911-mudelitele.

Muideks, päris suur ports esialgsetest Boxsteritest ja kõik esimese põlve Caymanid toodeti Soomes Valmeti autotehases.

Juubeli puhul tehtav erimudel Boxster 25 saab mitmeid disainielemente, mis olid ka vanaisal – neodüümi värvi viimistlusega veljed ja õhuvõtuavad külgedel, kolm klassikalist värvivalikut ja bordoopunase sõitjateruumi koos sama tooni “pehme” katusega.

Mootoriruumist leiab 4-liitrise kuuesilindrilise bokseri – ei, kurikuulsaid turbotatud ridanelju kartma ei pea. Fenomenaalne bokserkuus annab iga liitri kohta välja 100 hobust, paaritada saab selle soovi korral seitsmekäigulise PDK robotkastiga, standardiks on kuuekäiguline käsikast.

Baasvarustusse kuulub ka palju väga tarvilikku sõida-kiiresti-kraami: Porsche aktiivvedrustus PASM, Porsche elektrooniline veojõu jagamine, mehaaniline piiratud libisemisega diferentsiaal ja Sport Chrono pakett. Sprint sajani kestab PDK kastiga 3,8 sekundit.

Eeltellimusi saab juba esitada, esindustesse peaks masin jõudma kevadel. Eestis saab hinnaks 95 100 eurot, tehakse vaid 1250 eksemplari.