Seda „prantslannat“ pakutakse kahes võimsuses ja 52 kWh mahutava akuplokiga, mille garantiiks on kaheksa aastat või 160 000 km. ZOE baashinnaks on Eestis 31 690 eurot (Life-varustuses 108 hj arendav versioon, juunis 2020), kirjutab WhatCar?

Euroopa müüduimaks elektriautoks on juba üsna pikka aega olnud 2012. aastal müügisaalidesse saabunud Renault ZOE ja selle põhjuseid ei pea pikalt otsima.

ZOE oli „patareitoitel“ tükkide hulgas üks mõistlikuma hinnaga valikuid ja erinevalt enamikust liigikaaslastest sarnanes selle välimus kõige rohkem tavapäraste luukpäradega, mistõttu ei peletanud see eemale isegi konservatiivse hoiakuga ostjaid.

Ent kaheksa aasta vältel on üksjagu muutunud ja „prantslanna“ saanud endale trobikonna rivaale, mille hulgast tulevad esmalt meelde Škoda Citigo E IV / Volkswagen e-up!, Peugeot e-208 / Opel e-Corsa ja elektriajamiga MINI Cooper SE. Kas ZOE-l on nende vastu rohtu?

Renault usub, et on, ja värskem ZOE astub rivaalidele vastu uuendatud interjööri, võimsama jõuallika ja suurema sõiduulatusega. Uuem väljaanne on ehitatud vanema najal, aga muudatused on nii suured, et autot võib pidada ka uueks mudeliks.

ZOE akuplokk on mõõtudelt varasemaga samasugune, ent selle maht on 52 kWh endise 41 kWh asemel, mis tähendab, et sõiduulatus kasvas pea 25%.

Uuenenud mudelit pakutakse meil kahes võimsuses – 80 kW/108 hj (R110) ja 100 kW/135 hj (R135) – kuid akuplokkide maht on mõlemal sama ning tootja lubaduste kohaselt suudab tagasihoidlikuma jõudlusega Zoe läbida ühe laadimise najal kuni 395 km (WLTP).

Kas päriselt?

Minul jäid nii ilusad numbrid saavutamata ja saan ennast vabandada sellega, et käisin linnast väljas ja kiirteel ning nautisin astmevaba momendipalangut nii palju kui võimalik.

Võimsamal versioonil on eeldatav sõiduulatus pisut väiksem (386 km) ja lõpptulemus sõltub nii ilmast, töötavate tarbijate hulgast kui ka lastist ja sohvri sõidustiilist.

Proovisõitu alustades näidati aku laetuseks 97% ja tegevusraadiuseks 342 km, autot tagastades olid need näidud 26% ning 99 km, mille vahele mahtus 190 kilomeetrit kulgemist.

Säästlikule sõidustiilile keskenduses olnuks tulemus tunduvalt parem, aga ilmselt on kõik nõus, et sellise „paagitäiega“ annab minna üsna kaugele.

Viimasele viitas energiakulugi, mis jäi maanteel vahemikku 13,5-13,8 kWh (95 km/h), mis on võrreldav asulasisese kulunäiduga tipptunni ajal.

Viimasest väljaspool on üsna lihtsalt saavutatav isegi alla 13 kWh jääv näit ja lubatu kohaselt võib nõrgema ZOE käiguulatus küündida linnas ühe laadimisega kuni 559 kilomeetrini (WLTP)!

Kiirlaadijat (50 kW) kasutades saavutatakse akuploki kaheksakümne protsendine laetus tunni ja kümne minutiga ning Renault kasseerib sellise võimekuse eest täiendavalt 1040 eurot.

Koduseks laadimiseks oleks mõistlik piisava hulga amprite olemasolul kodulaadija soetamine (7,4 kW, 32A), mis võimaldab aku täis laadida vähem kui kümne tunniga.

Nii et tegu on linnaautoga?

Jah, mis ei tähenda seda, nagu ei saaks ZOE maanteel hakkama. Võimsam ZOE saavutab 100 km/h 9,5 sekundiga – nõrgem 11,4 sekundiga – ja näib linnas tänu ühtlasele momenditulvale reipa autona, mis mõjub oma tegelikest võimetest 1-2 sekundit kiiremana.

Maanteel raugeb aga jaks tuntavalt ja kiirteel tuleb kõrge väikeauto suunda rooliga üsna tihti kergelt korrigeerida, eriti tugeva külgtuule korral.

Linnas kiitust teeniv pehme vedrustus lubab loo peategelasel seotud kurvides sügavasti noogutada ja ehkki masina vedrustus pole vedel, hakkate enne kurvidesse sisenemist peagi kiiruses järele andma, et kaasreisijad manustatud kotlette ei väljutaks.