Kõiki militaarmasinaid ei taota peale teenistuse lõppu atradeks, mõned neist saavad uue elu kas tsiviilteenistuses või mänguasjana. Lennumasinaid kõrvale jättes on soomukid ühed suurematest leludest, mida inimene majapidamisse soetada saab ja lisaks sõprade üllatamisele võite sellega ka metssea rümba padrikust välja tirida. Ühes maasturiga, mille kasti notsu „pakendatud“ on, aga mis tüma pinna poolt alla neelatud sai.

Lisaks võib tegu olla ka tulusa investeeringuga, aga kui sulle pakutakse proovisõitu tankiga, siis esmalt sa jooksed ja mõtled alles seejärel, milleks kõigeks see hea võiks olla. Militaarmasinad on teinud mitmel pool adrenaliinisõltlaste elu mitmekülgsemaks ja nii tuiskasime meiegi ühel päeval Tanks A Lot Ltd mudaste harjutusväljakute suunas, kus olevat igavlemas üks filmistaarist Chieftain. Näib, et meilgi on oma reamees Ryan tarvis üles otsida.

Saage tuttavaks „Pealikuga“

Tegu on sama tankiga, mis tuiskab filmi „Kiired ja vihased“ kuuendas osas välja veoki treileril olevast konteinerist, lömastades kõigepealt Renault Magnumi kabiini ja seejärel kõik ülejäänu, mis monstrumile ette jääb. Minul tuleb hakkama saada vähem dramaatilistes oludes, mõeldes esmalt sellele, et ma fotograafi kogemata kombel pudruks ei trambiks, kes põlvini poris kusagil „pimedas nurgas“ seismas on.

Et ei juhtuks nii nagu alumiiniumredeliga, mis seitsmekümne tonni poolt äsja laiaks litsutud sai. Tanki sohver näeb enda ette ja õige pisut ka külgedele, mistõttu on „pimeda nurga“ katmiseks vaja täiendavat silmapaari, mille rolli täidab enamasti tanki komandör. Tema annab madalal, 120 mm suurtükitoru all istuvale sohvrile suuna ja hoiatab ümber masina olevate õrnemate „objektide“ eest. Minul sellist abilist pole ja esmalt sai seda tunda nimetatud redel.

Chieftaini kümnes modifikatsioon pole tavaseades nii raske, ent filmis kasutatud tanki täiustati kokku 14 tonni kaaluvate vidinatega, et muuta filmimist ladusamaks. Ilmselt mäletate Mr Beani sketšist, kuidas kollasest Minist tankiga üle sõideti, aga te ei näinud hiljem seda, mismoodi kaadri taga auto detaile roomikute ja tugirataste vahelt välja sikutati. Sest valesse kohta sattunud detailid oleks võinud viia veermiku ja/või roomiku purunemiseni.

Kuid enne viimase katki minekut oleks rikutud ka kaitseekraanid, poriplekid ja muu seesugune, nii et produtsendid olid valiku ees: kas peatada võtted iga kord pärast mõne sõiduki lömastamist või teha vajalikud täiustused, et filmida action-stseene ilma ajamahukate katkestusteta. Antud juhul valiti viimane viis ja meie sõiduriistale tehtud täiendused olevat läinud kõlakate kohaselt maksma pea 300 000 eurot.