Selle mudeli näol on tegu endise GL-klassiga, mida hakati pärast 2015. aastal toimunud värskenduskuuri pakkuma uue mudelinimega kui „linnamaasturite S-klassi“ ja mis teeb pikkuses seitsme millimeetriga tuule alla isegi pikema telgede vahega Range Roverile, rääkimata lühematest võistlejatest, nagu Audi Q7 või BMW X7. Esimene kaotab pikkuses 144, teine 56 mm ja lisaks saab eelkäijast avaramat Mercedest soetada kas kuue- või seitsmekohalise autona.

Tegemist on SUURE masinaga, mille telgede vahe jääb Fiat 500 pikkusele alla vähem kui poole meetriga, nii et eemaldatud istmete korral võiks Fiati omanik Mercedest garaažina kasutada. Teil on valida, kas võtta teise ritta kaks eraldiseisvat istet või üks kaheosalise istmepadjaga kolmekohaline versioon ja selle otsusega ei kaasne täiendavaid väljaminekuid. 3135 mm pikkune telgede vahe edestab eelkäijat 60 millimeetriga ja kui eespool jalaruumiga ei priisata, annab kolmandasse ritta suunata isegi keskmist kasvu täiskasvanu. Pakiruumi suurus jääb vahemikku 355-2400 liitrit ja kahe tagumise rea istmete seljatugede peitmine/esile manamine käib elektriajamite toel.

GLS on SUUR!

R6 versus V8

Meil avavad hinnakirja GLS 350 d ja GLS 400 d, mille mootoriruumis nurrub kolmeliitrine R6, millel nimeks OM 656. Esimesel juhul arendab see 210 kW/286 hj ja 600 Nm ning teisel 243 kW/330 hj ja 700 Nm. Varustatuna üheksakäigulise automaatkäigukastiga kulub neil versioonidel kiiruse 100 km/h saavutamiseks 7,0 ja 6.3 sekundit ning keskmiseks kütusekuluks lubatakse mõlemal 7,6-7,9 l/100 km (NEDC). Lisaks neile on meie hinnakirjas veel poolhübriidina pakutav bensiinitoidune V8, milles toetab 360 kW/489 hj ja 700 Nm arendavat neljaliitrist „veekaheksat“ mootorgeneraator (16 kW/22 hj), mille momendinäiduks on 250 Nm.

Selline GLS 580 saavutab 100 km/h 5,3 sekundiga ja auto keskmiseks kütusekuluks lubatakse 9,8-10,1 l/100 km (NEDC). AMG-jaotus on täna veel täitmata, ent kui te soovite võistelda vulgaarsuses BMW „iks-seitsme“ või Rolls-Royce Cullinaniga, siis on tulevikus selleks tarbeks saadaval Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC. Mina jätaksin viimase võtmata, sest üks uue GLS-i tugevusi on lisaks ruumikusele ja suurepärasele sõidumugavusele veel õnnestunud kujundus, mis varjab pisut auto tegelikku suurust ega tekita vaatajates assotsiatsioone mobiilse kasvuhoone või mustaks võõbatud kulguritega, mida seostatakse inimlooma viimase teekonnaga.