Swiss otsustas 15. oktoobril juhtunud intsidendi tõttu jätta kõik Airbus 220 lennukid maa peale kuni on selge, miks Pratt & Whitney valmistatud PW1500G lennukimootorid laguneva kipuvad.

Mootoritest pudenevad tükid

Tegemist oli Swiss IA jaoks juba mitmenda järjestikuse intsidendiga: 25. juulil pudenesid Londonist Genfi teel olnud A220 turbiinist tükid Prantsusmaa metsade vahele. Varasemalt oli juulis mootorivea tõttu pöördunud tagasi Düsseldorf-Zürichi liinilend. Veel üks sarnane juhtum leidis aset ka 16. septembril.

Prantsuse lennuõnnetuste uurimisrühm leidis, et kõik need intsidendid on identsed ning nimetas neid tõsiseks, asja on asunud uurima ka Ühendriikide riiklik transporditurvalisuse nõukogu.

Swiss on hetkel maailma suurim Airbus A220 lennukitega opereeriv vedaja: selle lennukipargis on 29 uut A220 lennukit. 15. oktoobril, pärast otsust, teha Pratt & Whitney mootoritele lisakontroll, oli Swiss sunnitud tühistama üle 100 lennu.

Osa lennukeid (praeguse seisuga 17) on inspekteerimise juba edukalt läbinud, tunnistatud lennukõlbulikuks ja naasnud liinidele. 29 Airbus A220 lennukit peaksid Swissi liinidel olema tagasi neljapäeval.

Kõik mootorid lisakontrolli

Airbus A220 lennukeid kasutab ka näiteks lätlaste airBaltic, millel on neid praeguseks 20. Nemad olukorda seni kommenteerinud ei ole. Delta Air Lines teatas aga, et neil A220 probleeme ei esine.

Airbus A220le lisaks on Pratt & Whitney PW1500G ja PW1900G mootorid osal Embraer 190/195 E2 lennukitel ja A320neo perekonna mudelitel. A320neo on Airbusi hitt-toode ning tootja kinnitusel pole selle mootoritega muresid esinenud.

Airbus teatab, et teeb Pratt & Whitney’ga tihedat koostööd ja koordineerib tegevust järelevalveasutustega, mis on teinud ettekirjutuse, viia läbi lisakontroll mõlema mootoritüübi madalrõhukompressoritele. Firma ei täpsusta ettekirjutuse tegemise aega ega tähtaega, millal kõik mootorid peavad olema üle kontrollitud.