Elektriautode toetusmeetme eelnõu koostamine on veninud ning nüüd loodab keskkonnaministeerium meetme avada tänavu neljandas kvartalis. Peaminister ja keskkonnaminister on kõvahäälselt avalikkusele kinnitanud, et elektriautode toetusmeede tuleb ning huvigrupid (kelle valib ministeerium) saavad oma sõna sekka öelda.

Kui algne plaan oli toetust anda ettevõtetele, kelle autopark vajaks elektrile üleminekut, siis valitsuse pressikal väljaöeldu valguses (peaminister) hakatakse toetama ka eraisikute autoostu. Ja edasine läks veidi lappama.

Taristu arendamisest juttu pole olnud, aga mine sa tea: ehk on vahepealses eelnõu-faasis sellegi kohta midagi sisse kirjutatud, eriti nüüd kus on teada, et ELMO laadimisvõrku hakkab haldama Elektrilevi?

Meetme eelnõu kooskõlastamise faasis saavad ka huvigrupid kaasa rääkida. Kui uurin, kes need täpsemalt on ja kuidas kaasamine käib, saan üsna ümara vastuse.

Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna juhataja Getlyn Denksi sõnul läheb välja töötatud meetme eelnõu läbi eelnõude infosüsteemi arvamuste avaldamiseks asjaomastele huvigruppidele, kuid kommentaare ja täiendusi saavad anda kõik isikud.

Loodetavasti IV kvartalis välja kuulutatava toetuspaketi rahastusallikaks on planeeritud riigi lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise enampakkumistulud. Esialgne planeeritud toetuste maht on 1,2 mln eurot.

1,2 miljonit on üsna väike summa kogu oksjonilt laekuva tuluga võrreldes. Suurt pilti vaadates ka naeruväärne, sest mingit suurt efekti selle rahaga ei saavuta.

Seda, kuidas käib heitkogustega kauplemine, saab pikemalt lugeda näiteks siit. Üks tonn õhku paisatud CO2 ekvivalenti vastab ühele lubatud heitkoguse ühikule.

Eesti jääb normide ja saastajate pihtide vahele

Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise süsteem põhineb nn piiramise ja kauplemise süsteemil (cap-and-trade system) ning hõlmab ligi 11 000 ELi tööstusettevõtet ja energiatootjat.