Testprogramm viidi läbi 500 W elektrimootoriga fatbike tüüpi hübriidrattaga, mis oma rehvide tõttu ka keerulisel maastikul hätta ei tohiks jääda. Turvafirma sõnul saaks vajadusel selliste ratastega liikuda ka näiteks rannas või pargis. Hetkeseisuga on firmal testimisel üks selline elektrijalgratas, kuid juba järgmisel suvel saab neid tänavapildis rohkem näha.

Elektrimootoriga jalgratas liigub linnas kiirusega 25 kilomeetrit tunnis ja võib täis akuga läbida järjest kuni 40 kilomeetrit. Praegused katsetused on USS-i esindaja Kristo Konksu sõnul näidanud, et see on päevaseks kasutamiseks täiesti sobilik, eriti arvestades seda, et väljaspool kesklinna piirkonda rattaid kasutada ei plaanita. "Kõige kaugem koht, kuhu me praeguseks sellega läinud oleme, on Kristiine," ütles Konks. "Valdav kasutusala jääks aga ikka pigem kesklinna."

Elektritõukerattaga turvatöötaja

Turvafirma kaalus mobiilsemate patrullide loomise mõtet juba mõnd aega ning esialgu vaadati transpordivahenditena ka elektritõukerataste ning rollerite suunas. Ajapikku aga leiti, et hoopis elektriline jalgratas on see, mis tagab kõige kiirema reageerimisvõimekuse ning võimaldab edukalt mööda pääseda ka suviste teeehitustega kaasnevatest ummikutest ja teistest teel olevatest takistustest.

Konks selgitab, et elektritõukeratta puhul sai probleemiks see, et need tundusid ohtlikud. "Eriti sellistes olukordades, kus on teel järsud tõusud-langused või siis kitsamate tänavatega aladel, näiteks Rotermanni kvartalis ei oleks see hea variant," ütles ta. Rollerite puhul aga sai määravaks kaks asja: esiteks tuleks nendega ummikutes istuda täpselt sama palju kui autodega, teiseks lisanduks nende maksumusele veel registreerimiskulud.

Hetkel oli tegemist pilootprojektiga, rohkem saab sadulas turvatöötajaid näha ilmselt järgmisel aastal. "Me ei olnud kindlad, kuidas selliste rataste kasutamisega oleks, aga praegu võib öelda, et see on end ära tasunud," ütles Konks. Tema hinnangul võiks rataste kasutamisperiood olla umbes mai algusest kuni oktoobri lõpuni.