Eelmise nädala reedel alanud testid kestavad kolm aastat ning rong kihutab Sendai ja Aomori linnade vahelisel trassil kaks korda nädalas. Seejuures toimuvad testid pärast keskööd, et mitte ülejäänud rongiliiklust segada.

Tasub tähele panna, et 400 km/h on rongi maksimumkiirus ning teenistusse asudes hakkab kümnevaguniline rong läbima siiski "vaid" 360 kilomeetrit tunnis. Samas on ka selle näitaja järgi siiski tegemist maailma kõige kiirema kuulrongiga - hetkel kõige kiiremaks peetavast Hiina Fuxing rongist sõidab see tavatingimustes 10 km/h kiiremini, isegi vaatama sellele, et tippkiirus on kahel rongil sama.

Rongi loojad kinnitavad, et eesmärk ei ole pakkuda vaid kiirust. "Me tahame, et rong ei oleks ainult kiire, vaid ka mugav ja turvaline," ütles rongiettevõtte JR arenduskeskuse juht Ichiro Ogawa. Selleks on rongil terve hulk tänapäevaseid elektroonilisi lahendusi, näiteks maavärinaid tuvastavad sensorid ja temperatuurisensorid, mis kõiksugu kõrvalekallete puhul vajalikele instantsidele teada annavad.

Samal ajal jätkuvad ka eelmisel aastal alanud testid Shinkansen N700S mudeliga, mis võimaldavad maksimaalselt 300 km/h kiirust ning jõuavad suure tõenäosusega liinidele juba järgmisel aastal, kui Jaapanis toimuvad olümpiamängud. Rongide liinile toomine just olümpiamängude aastal on aga puhas kokkusattumus.

Samas kahvatuvad kõik kuulrongid maglev tüüpi rongide kõrval, mille kasuks räägib veeremistakistuse puudumine. Nimelt on rongil nii veeremi asemele kui ka rööbaste sisse paigaldatud magnetid, mille tõttu rong rööbastel hõljub. 2015. aastal suutsid jaapanlased testrajal sellise rongiga kätte saada uskumatu kiiruse - 603 km/h. Hiinas, Shanghai linnas töötab igapäevaselt maglev rong, mis on võimeline tunnis maksimaalselt läbima 430 kilomeetrit.