Euroopas CR-V-ga esmakordselt turule jõudnud Honda i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) hübriidsüsteem erineb tavapärastest hübriidautodest täielikult. See koosneb elektrimootorist, generaatorist, 2-liitrisest bensiinimootorist ja liitium-ioonakust. Klassikalist käigukasti sel autol ei ole, on vaid uuenduslik otsekäigukast, mis rakendub suurematel kiirustel. Sedagi vaid hetkedel, mil intelligentse süsteemi hinnangul on bensiinimootori energia üle kandmine otse ratastele kõige efektiivsem liikumisviis. Vabalt võib aga uus CR-V ka maanteekiirusel elektri jõul sõita ja umbes kolmandiku ajast ta seda ka teebki.

Linnatsüklis sõidab ta aga enamasti elektri jõul. Bensiinimootor käitab vaid generaatorit, mis toodab elektrimootorile energiat ning salvestab üle jääva energia liitium-ioonakusse. Roolil olevad „käiguvahetuslabad“ selle auto puhul arusaadavalt käike ei vaheta, küll aga võimaldavad nad aidata juhil kaasa kineetilise energia efektiivsemale salvestamisele pidurdamise ajal. Enamikel puhkudel polegi piduripedaali vaja kasutada, mis omakorda vähendab märgatavalt pidurite kulumist.

Süsteem toimib täiesti märkamatult, kuid soovi korral on juhil võimalik sekkuda valides keskkonsoolis olevate nuppude abil sobilik sõidurežiim. Kokku on neid kolm: Sport, Econ ja EV, ehk elektrirežiim. Viimast saab mõistagi pruukida vaid juhul kui aku on piisavalt laetud, küll aga on maanteesõidul abiks Sport režiim. Kui muidu on mõistlik kasutada Econ režiimi, kus auto ise pidevalt valib kulgemiseks säästlikuima mooduse, siis möödasõitu alustades muudab Sport nupule vajutamine auto oluliselt erksamaks. Süsteemi 184 hj koguvõimsus ja 315 Nm pöördemoment pakuvad elektriautole omast jõulist kiirendust ning möödasõidud toimuvad kiirelt ja pingevabalt.

Arusaadavalt puudub autol ka klassikaline käigukang. Selle asemel on neli nuppu: D (Drive), N (Neutral), R (Revers, ehk tagurpidi käik) ja P (Parking). Käsipidur on samuti elektriline ning selle nupp samas kõrval, nagu ka „Brake hold“ nupp, mis foori taga seistes aitab autot paigal hoida ilma, et jalg peaks piduripedaalil olema.

Sõidukogemus Honda i-MMD süsteemiga on ainulaadne ning kõike pole siinkohal võimalik sõnadesse ümber panna. Seda autot lihtsalt peab ise proovima.

Fakte Honda CR-V Hybridi kohta

- Säästlikum kui diiselmootoriga versioon, lisaks puudub vajadus investeerida AdBlue-sse, mootori eelsoojendisse jms. Salong läheb talvel soojaks juba mõne minutiga pärast mootori käivitamist.

- Ta on suuteline liikuma kilomeetreid ainult elektri jõul, samal ajal ei pea kunagi mõtlema sellele, kus teda laadida. Laadimistöö teeb ära bensiinimootori jõul töötav generaator. Juhi ainus mure on tankida bensiini, ühe paagitäiega saab maha sõita umbes 1000 km

- Auto kliirens on nelikveolisel versioonil kasvanud 200 mm-ni, mis on eelmise põlvkonnaga võrreldes umbes 3 cm kõrgem.

- Hind algab juba alates 30 890 eurost, mis on sedavõrd suure, kuid samas säästliku ning rikkaliku ohutus- ja mugavusvarustusega linnamaasturi kohta enamgi kui konkurentsivõimeline.


Vaata täpsemalt siit: