Tänavukevadine Genfi autonäitus, mis jätkuvalt on arvatud olulisemaks kohaks Euroopas, kus saavad kokku nii autotootjad, meedia kui ka tavatarbijad, oli tänavu müügile jõudvate uudismudelite kohapealt üpris kesine. Tähelepanu oli rohkem kontseptmudelitel ja tulevikuvisioonidel.

Jaapani autotootja Toyota väljapanek oli aga traditsiooniliselt rikkalik. Toyota jaoks ongi 2019. aasta üks suur esmaesitluste ja uute tulemiste aasta.

Müügile on juba jõudnud uue generatsiooni RAV4 ja Corolla, kohe tuleb Camry, oodata on legendaarset Suprat, uue näo saab Prius… tulevärki pea igasse päeva!

12. generatsiooni Toyota Corolla maailma esmaesitlus toimus 2018. aasta kevadel Genfis. Toona ei saanud sellele kuidagi ligi, sest pidevalt auto ümber tunglevast ja vaimustusest ohkavast rahvamassist läbitrügimine olnuks ebaviisakas.

Mõni nädal tagasi Mallorcal tehtud pikem proovisõit kinnitas kartust – Corolla pruugibki olla nii populaarne kui Genfis paistis.

Esiteks on see imeilusa vormiga, teiseks väga vingete (hübriid)ajamitega auto, mis kolmes eri variandis – luukpära, universaal, sedaan – sobib tegelikult igaühele.

Nüüd siis tänavune Genf ja suurüllatus: Corolla pere neljas liige ehk universaalist edasiarendatud krossover. See on vorm, mida mitmed autotootjad, näiteks Škoda ja Volvo on senini väga edukalt viljelenud.

Näiteks kui räägime Volvo 90nda seeria universaalist V90, siis selle müüduim versioon Eestis ja Põhjamaades on CC ehk kõrgendatud Cross Country versioon. Škoda Octavia Scout on samuti väga populaarne valik seal, kus asfaldile lisaks tuleb hammustada ka kruusateid.

Kõik ei taha maasturitaolist

C klassi lisanduv Corolla Trek hakkab arvukatele Toyota poolehoidjatele pakkuma seni puuduolnud varianti – autot, millega saab minna igale poole, aga mis ei ole samas midagi, mis meenutaks maasturit, millest hakkab vaikselt tüdimus peale tulema.

Uue Touring Sports universaali baasil loodud krossoveri mootoriruumis põksub üksnes 1.8-liitrine iselaadiv hübriidajam.

Mallorcal oli korraks juttu sellest, et võib-olla hakatakse tulevikus ka universaalile pakkuma uut 2-liitrist kaksikajamit (praegu saab seda vaid üdini sportlikule luukpärale), aga esialgu siis natuke vähemvõimas ühekomakaheksane ikkagi. Pole hullu, see on kogetuna suurepärane jõuallikas. Ja ökonoomne!

Corolla Trek on loodud neile, kellele meeldib vabal ajal tegeleda spordialadega, mis nõuavad lisavahendeid ja väljasõitu Kohtadese. Autol on kõrgem kliirens ja selle veermikku on kohandatud toime tulema raskemate teeoludega.

Lugu Corolla Trekist ja sportlikumast Corolla GR Sport versioonist jätkub Accelerista portaalis