Proovisõit: vanade liistude juures tagasi - Lamborghini mehkeldab jälle maasturitega
„Lambo“ ei flirdi maasturitega esimest korda, enne Urust tegi kaheksakümnendate lõpus ilma Lamborghini LM002, mis polnud ei midagi muud kui äpardunud militaarprojekt, kirjutab Kaido Soorsk autoportaalis Whatcar.ee. Sõjardite huvi lahtudes mässiti „Rambo-Lambo“ sõitjate ruum surnud lehmadesse ja selle mootoriruumi susati Countachi V12. Ent üüratu janu ja metsikute ülalpidamiskulude poolest tuntuks saanud LM002 ei saavutanud sellegipoolest suuremat läbilööki, sest kokku valmistati neid vaid 328 autot.
Kuid nende kahe Lamborghini „metsaauto“ vahel on ka üks oluline erinevus – kui esimene oli aeglustiga maastur, siis teine kandevkerega linnamaastur, mille nelikvedu juhib lisaks elektroonikale Torsen-tüüpi lukustuv keskdiferentsiaal, mis eelistab momendijaotuses tagasilda. Tavaoludes suunatakse 40% momendist esi- ja 60% tagateljele, kuid vajadusel võivad esirattad saada kuni 70% ja tagarattad 87% saadaolevast veojõust.
Urus on ehitatud VW Grupi MLB-platvormile, mida kasutavad veel VW Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne ja Bentley Bentayga ning selle neljaliitrine kahe turboga V8 pärineb Cayenne Turbo mootoriruumist. Tänu muudetud plokikaantele, nukkvõllidele, turbokompressoritele ja muule seesugusele arendab see „tükidoonorist“ 100 hj enam – 478 kW/650 hj @ 6000 p/min - suurim pöördemoment (850 Nm) on aga saadaval pööretevahemikus 2250-4500 p/min.
Auto varustatakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga ja selle tühimass on tootja andmetel 2197 kg. See teeb uustulnuka kaalu ja võimsuse suhteks 3,38 kg/hj ning Urus saab „sada kätte“ 3,6 sekundiga (Sport Chrono paketiga Cayenne Turbo on sellest 0,3 sekundit aeglasem). 200 km/h alistatakse 12,8 sekundiga ja auto tippkiirus on 305 km/h.