Ja miks nad ei võiks endale suuri apse või fännide vihastamist lubada, kui vähemalt tuntumate nimede puhul ei paista see siiski müügiedu eriti kahandavat.

Spekuleerin, et tänavuse aasta vihatuim elektroonikaseade on Apple'i poolt äsja väljastatud MacBook Pro sülearvuti.

See ilmus kahe eri ekraanisuurusega ja kolme mudeli kujul. Siin käib jutt uudse Touchbar-nimelise puutealaga variandist, mis on saadaval 13- või 15-tollise ekraaniga.

Kui probleem lühidalt kokku võtta, siis on need väga kallid ja sunnivad pärast lisaks raha kulutama, sest neil pole välisseadmete (hiir, väline andmekandja vms) ühendamiseks piisavalt vanamoodsaid ühenduspesi.

Apple'i uuendamistuhin on suurem kui soov kasutajaid kuulata. See tähendab uue Pro omanikule vajadust osta hunnik vaheadaptereid või hoopiski uued välisseadmed, mis maksab halvimal juhul sadu ja sadu dollareid või eurosid.

Koguni iPhone 7 või 7 Plusi laadimiseks on vaja vaheadapterit, mis ilmusid ometi vaid paari kuu eest.

Pro vihastas rahvast isegi enam kui septembris iPhone 7 ja 7 Plus ilmumise ajal selgunud asjaolu, et neil puudub tavaline 3,5 mm kõrvaklapipesa. Sest selgus, et juhtmega klappe saab ühendada adapteriga, mis on odav, pisike (lausa märkamatu) ja pakub endiselt korralikku helikvaliteeti.

Okei, nüüd tuleb see huvitav osa. Uued MacBook Prod müüvad... hästi, kuigi nende üle nii palju (õigustatud) ruigamist tõusis. Palju oli veebi teel eeltellimusi – Apple'i Pro sülearvuti kohta rekordiliselt –, palju on tulnud tellimusi hiljem. Müügitulemusi on kiitnud mitmed eri ajal ilmunud uudised.

Apple'i puhul on seadme müügilejõudmisele järgnev laiem veebipõhine pahameele avaldamine muidugi tavaline, sest tehnoloogiahiid saab alati palju tähelepanu.

Aga et aasta vihatuim elektroonikaseade kommertslikus mõttes nii edukalt seilab, on küll üllatus. Las koerad hauguvad, karavan läheb ju edasi – seda ütlust kuuleb Apple'i tippjuhtkonna koosolekutel vist regulaarselt.

Apple pakub mainitud vaheadaptereid ja isegi LG toodetud uusi kulukaid monitore kuni aasta lõpuni mitmesuguste allahindluste toel. See aga ei seleta siiski inimeste valmidust massiliselt uut Prod haarata, kui see nii kallis ja ebaühilduv on.