Ilmselgelt pidin eksima, sest äsja üllitas Lexus oma väiksema džiibihakatise NX ainult bensiinimootoriga versiooni, mis vastavalt töömahule ja turbo olemasolule kannab tähist 200, kirjutab WHATCAR?

Kas põhjuseks on naftahindade langus, globaalses mõistes hübriidide ebapiisav populaarsus või midagi muud, võib vaid oletada. Tootja ise ütleb, et ostjatele tuleb pakkuda rohkem valikuvõimalust ning selle eesmärgi uudisversioon kahtlemata täidab.

Turbomootor ja tavaline automaat

Kuna hübriidjõuallikaga NX on meie sõiduproovist juba läbi käinud ning disainis ja varustuses erinevusi pole, siis keskendun eelkõige sellele, mis sõsaraga võrreldes teistmoodi: mootorile.

2-liitrine jõujaam annab välja 175 kW (238 hj) ja 350 Nm, kusjuures suurim pöördemoment on saadaval vahemikus 1650-4000. Näitajad saavutatakse moodsa kahekambrilise turbo abil, mis kahandab turboviivituse sisuliselt olematuks ning lennutab masina kiiruseni 100 km/h pisut enam kui 7 sekundiga.

Ka käigukast on uustulnukal mitte hübriididelt tuttav variaator, vaid traditsiooniline 6-astmeline automaat. Loomulikult käikude käsitsilülimisvõimalusega, abiks seejuures ka roolil asetsevad labad.

Jõuallikas on üsna elavaloomuline, läheb pöördesse hästi ja veab ligi 2-tonnist masinat edasi tarmuka urisemise saatel (NX 200t tühimass jääb sõltuvalt versioonist 1700-1800 kg kanti).

Küll aga võiks tavarežiimis oluliselt paremini toimida koostöö käigukastiga. Pausid ja viivitused juhi soovidele reageerimisel jäävad liiga pikaks ega taga piisavat sujuvust.

Sport+ ruulib

Valides seade Sport, olukord veidi paraneb, aga päris heaks muutub kahe agregaadi koostöö alles režiimis Sport+, mille paraku leiab vaid F Sporti varustuspaketiga masinatelt.

Siis tabab auto alati õigeima käigu ja pöördedki püsivad tavaoludest hoopis kõrgemal, et juhi parema jala liikumisele hetkega reageerida.

Miinuspoolele tuleb siinkohal kanda muidugi säärase sõiduviisi tekitatud normaalsest suurem kütusekulu. Tavasõidul pakub tootja, et nelikveoline NX200t peaks linnas saama hakkama 10,4 ja maanteel 6,5 liitriga. Esiveolise näitajad on veel mõne kümnendiku jagu ahvatlevamad.

Nagu ikka, päriselus ideaaltingimusi ei eksisteeri ning tõenäoliselt peab keskmine autokasutaja arvestama ligi 10 liitrini ulatuva keskmise kütusekuluga. Mis tegelikult auto olemust ja minekut arvestades polegi üldse paha tulemus.

Ahjaa, nelikvedu on Lexusel endiselt isemõtlev – tavaoludes püsib auto esiveolisena ja rataste läbilibisedes suunatakse vajadusel kuni 50 % veojõust tagateljele.