Saksa ettevõte ThyssenKrupp loodab need probleemid omal moel lahendada.

Nende uued liftid brändinimega Multi loobuvad trossidest-kaablitest sootuks, rakendades selle asemel nii rõht- kui ka püstsuundades liikumiseks magnetiliste lineaarmootorite tehnoloogiat — sama lahendust, mida kasutavad magnethõljukrongid —, mis võimaldab teenindada väga laiu või ebatavalise kujuga hooneid.

Uut tüüpi liftid saavad liikuda suletud ringmarsruutidel ning neil pole kõrguspiiranguid, mistõttu pole keeruline samasse šahti panna sõitma mitu lifti. Ideaalis ei peaks keegi ootama lifti kauem kui pool minutit.

Magnethõljukliftide ruumi säästev disain võimaldab hoone omanikel pakkuda rohkem — või vähemalt suuremaid — kortereid ja büroopindu.

Multi pole esimene trossivaba ja rõhtsuunas liikuv lift maailmas. Ettevõte MagneMotion on ühe sellise süsteemi ehitanud lennukiemalaevale, kus seda kasutatakse relvade transportimiseks. Küll aga on see esimene, millega teil on lootust kunagi sõitu teha.

ThyssenKrupp kavatseb oma lifti proovitornis praktiliselt katsetada 2016. aastal. Samuti on lift ette nähtud mitte sõjanduslikuks, vaid just nimelt tsiviilotstarbeliseks pruukimiseks.