Peamine erinevus on see, kui varem laskusid lennukid kõrgusest alla astmeliselt, iga kõrgusevähendamise ajal eraldi kütust põletades, siis nüüd on lennukitel lubatud vähendada kõrgust järjekindla laskumisega. Uuendus on osa FAA 37-miljardi-dollarilisest reformikavast NextGen, mis peaks moderniseerima USA õhuruumi aastaks 2030, ajendatuna vajadusest vähendada õhusaastet.

Seni levinum laskumismeetod astmete kaupa võimaldas pilootidel küll maandumist paremini kontrollida, ja ka lennujuhtidel paremini juhtida õhus toimuvat, piloodid pidid küll jätkuvalt üle küsima, kas neil on luba veel mõnisada meetrit allapoole laskuda, enne lõplikku lennujaamale lähenemist.

Seni kasutatav laskumismeetod oli küll turvalisem, aga samas polnud ta kõige efektiivsem, ega kütust säästvam. Nüüd võetakse kasutusele aga "optimeeritud profiilis laskumine," kus oluliselt mootoreid kasutamata oleks võimalik tulla alla "nagu käsipuud pidi, selle asemel, et trepiastmeist tulla".

Parem tehnoloogia lennukites olevat muutnud astmelise laskumise ebaoluliseks, väidab FAA.

Peaasi, et lennukid nüüd sagedamini alla ei hakkaks kukkuma...