Bensiini lõhnast vaimustunud ämblikud on tekitanud palju pahandust Jaapani autotootjale Mazdale. Mazda esindajate sõnul suurendab taoline olukord tulekahjude puhkemise riski. Sama probleemiga on Mazda pidanud võitlema juba vähemalt alates 2009. aastast.

Tagasikutsutud autodele installitakse uus tarkvara, mis rõhukõikumistel silma peal hoiab ja juhte võimalike ohtude eest aegsasti hoiatab. Ettevõtte esindajad kinnitasid, et ei ole kursis ühegi õnnetusjuhtumiga, mille otseseks põhjustajaks olnuks kirjeldatud vajakajäämine.

Täpsemalt puudutab Ameerika Ühendriikides toimuv tagasikutsumiskampaania aastatel 2010–2012 toodetud mudeleid Mazda 6, mis USA riikliku maanteeliiklusturvalisuse ameti andmetel tähendab kokku umbes 42 000 sõidukit.

Mazda on probleemi olemust selgitanud järgmiselt: „Teatud liiki ämblikud võivad punuda võrke aurustumiskanistri tõmbeluugile, mis võib takistada luugi liikumist. Kui heitgaasipurgimissüsteem kanistrist aure eemaldada üritab, võib see võib omakorda tuua kaasa siserõhu järsu languse kütusepaagis. Mida sagedamini kanistrit mootori töö käigus tühjendatakse, seda suurem on risk, et kütusepaagile pidevalt avalduv rõhk tekitab sellesse mõrasid, millest võib lekkida kütust, mis omakorda suurendab tuleohtu.“

Potentsiaalselt probleemsete autode omanikud vea parandamise eest midagi maksma ei pea, rõhutas ettevõte pressiteates.

2011. aastal proovis Mazda samasugust probleemi lahendada restide paigaldamisega mootori tõmbeluukide ette eeldusel, et see takistab ämblikke mootorisse ronimast. Lahendus osutus aga puudulikuks, kuna kõige järjekindlamail kollastel ämblikel õnnestus siiski sõidukeisse kodud luua.

New York Timesi ajakirjaniku küsimuse peale, miks sama viga aastaid hiljem jätkuvalt autodel ilmneb, vastas Mazda pressiesindaja: „Ärge küsige minu käest; ma kardan neid elukaid hullupööra!“ (ingl „Don't ask me, I'm terrified of the damn things!“).