• Maagaas maksab poole vähem kui bensiin
• 10 euroga palju pikem sõit kui diisliga
• Tallinna-Tartu ots üksinda soodsam kui bussiga!

Kõige kauem on Eestis panustanud surugaasi tehnoloogiasse Opel. Sisuliselt hetkest mil Eesti Gaas avas Tallinnas, Suur-Sõjamäe teel, esimese maagaasi tankla. Aasta oli siis 2009 ja selle ajaga on Opel müünud mitukümmend CNG autot.

Esimesena võttis CNG Opel Combod kasutusele Eesti Gaas ise, hiljem soetas sama tehnoloogiaga autod Eesti Post, Reval Takso jpt. Tänavune Tartu Motoshow näitas ilmekalt, et ka Fiat võtab CNG autode turuletoomist väga tõsiselt, esitledes mitut surugaasil töötavat tarbesõidukit.

Teoreetiliselt on surugaasi tehnoloogia vaat et sama vahva nähtus, kui palju propageeritud elektriautod. Ei saasta loodust, on odav ning mis peamine, ei pea nii tihti tankima. Surugaas maksab täna ligi poole vähem kui bensiin, ehk 0,779 eurot kg.

Sõltuvalt autost saab 1 kg surugaasiga sõita 20-30 km, mida omakorda on umbes kolmandiku jagu enam kui liitri bensiiniga. Rahaliselt väljendades tähendab see aga seda, et 10 euro eest saab sõita bensiiniga ca 100 km, maagaasiga aga ca 250 km. Teoreetiliselt.

Kas ilus jutt vastab tõele?

Et saada teada, kas teooria ja tegelikkus ka kokku klapivad, võttis whatcar.ee toimetus paariks päevaks ühe sellise auto proovisõitu. Autoks Fiat Doblo, mis juba tehases CNG tehnoloogiaga varustatud.

Seitsmekohalise sõiduki registreerimistunnistuses on tühimassiks märgitud 1640 kg, millest gaasiballoonid lisavad sadakond kilo. Enne proovisõidule asumist tankisime Fiati gaasi „kurguni“ täis ja saime ka esimesed andmed kütusekulu kohta.