BelAZ saab oma käsutusse kogu Mis^kat puudutava konstruktsiooniliste ja tootmiseks vajaliku dokumentatsiooni, teatab Lenta.ru.

Esimesed Mis^kad pannakse Valgevene tehases kokku veel tänavu. Üldse hakatakse aastas valmistama 10.000 Mis^kat. BelAZ kavandab ka koostööd Saksa kontserniga Volkswagen neilt mootorite ostmiseks. Positiivse lahenduse korral loodetakse neid väikeautosid ka eksportida.

Venemaa kavatsusest hakata tootma rahvaautot Mis^ka teatati juba kolm aastat tagasi. Vastavalt plaanidele oli kavas neid vähemalt kümnes tehases ja iga sellise tehase võimsus pidi olema vähemalt 10.000 autot aastas.

Teatavasti tahetakse 2004. aastal samaaegselt järgmiste presidendivalimistega lasta Venemaal müügile uus rahvaauto Mis^ka. Vaatlejate sõnul tahtvat president Vladimir Putin sellega võita populaarsust tagasivalimiseks. Selleks on aktsiaselts ACM-Holding (endine autotööstuse ministeerium) esitanud projekti Venemaal esimese mikroauto tootmiseks moodulskeemi alusel, teatas Auto, motor und sport.

Ms^kat näidati rahvale esmakordselt 1999. aastal Moskva autonäitusel ja selle oli ACM-Holdingu tellimusel põhijoontes välja töötanud disainitöödele ja autode plastmassdetailide valmistamisele spetsialiseerunud USA kompanii Venture Industries.

Esmapilgul meenutab Mis^ka senise väikeauto Oka tuuninguvarianti. Nad on peaaegu ühesuurused ja ka mitmed Mis^ka sõlmed ning agregaadid ongi pärit VAZ 11113lt. Rattad on ainult suuremad - 13tollistel velgedel. Paralleelselt Oka mootorile hakatakse Mis^kale paigaldama ka mootorit MeMZ-245. 2005. aastal tahetakse neid mootoreid Ukraina mootoriehitajatelt osta 25.000.