Valgusfooride „rohelised lained“ hakkavad arvestama tegelike oludega
Oligi vaid aja küsimus, mil täppishäälestatud valgusfooride töö vabastatakse üleüldisest keerulisest, ent siiski jäigast ja ette antud süsteemist. Dresdeni Tehnikaülikooli teadlased viimistlevad lahendust, mis lubaks fooride võrgustikul omavahel suhelda ning liiklustiheduse pisematelegi muutustele jooksvalt reageerida.
See kõik tähendab miljoneid ümberarvutusi igal ajahetkel, ent milleks inimkonnale siis arvutid kui mitte just arvutamiseks! Dresdeni insenerid räägivad sensoritest iga foori küljes, mis suudavad pidada silma peal liikluskorraldusvahendile lähenevate ja sellest eemalduvate sõidukite arvul, kiirusel ja liikumissuunal ning edastada teave vastavate algoritmide poolt vürtsitatuna teistele fooridele, mis oma tööd siis niimoodi sätiks, et autod jätkuvas rohelises laines vuraksid.
„Sellises keerulises süsteemis nagu suurlinnade fooride võrgustik, kehtib paradoksaalne reegel – aeglasem on kiirem,“ selgitas üks uurijaist väljaandele Wired. „Selleks, et kogu vereringe tänavail kiiremini käiks, tuleb teatud kohtades kübeke kauem punase tule all seista, et siis võimalikult pikalt rohelise laine harjal viibida saaks.“
Esialgsete arvutuste kohaselt vähenevad sellise taibukorralduse tulemusel trammide, busside ja trollide hilinemised peatustesse tervelt 56 % ning autode ja veokite plaaniline liikumine paraneb 9 %. Kõvasti kasu saavad ka jalakäijad, kes ei pea samuti niisama punase laterna nõudmisel teepervel passima, mil ristmikku ükski sõidumasin ei ületa. Jalakäijate liikumise tõhususe paranemist iseloomustatakse Dresdenist 36 protsendiga.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!