Lepet ajendas sõlmima auto- ja reklaamifirmade mõõdutundetus autode keskkonnasõbralikkuse kirjeldamisel. Nüüdsest peale peab ostjale antav info olema täpne. Müüdavat autot ei või enam nimetada "keskkonnasõbralikuks" või "roheliseks" või "saastevabaks". Auto keskkonnamõju kohta võib reklaamides esitada vaid kergesti kontrollitavaid andmeid.

Sellised andmed on näiteks sõiduki kasvuhoonegaasiheide, keskkonda säästvad tehnilised lahendused või autoosade taaskasutusvõimalused. Kui tahetakse ostjale teada anda, mille poolest reklaamitav erineb teistest autodest, võib seda võrrelda ainult samasse klassi kuuluvate autodega. Lepe hakkab kehtima 1. novembrist.

Soome Rohelisse Liitu kuuluva tööministri Anni Sinnemäki sõnul on muidugi tervitatav, et autoreklaamid muutuvad objektiivsemaks ja tarbijaile enam otse luisata ei saa. Samas ei anna uus lepe tema hinnangul keskkonnakaitsjaile mingit erilist põhjust hõisata.

Sinnemäe meelest eksitavad uued reklaamid tarbijat ikkagi selles osas, nagu võiks isikliku auto omamine ja sellega sõitmine üldse olla keskkonnasõbralik. Paraku ei saa need tegevused seda olla juba põhimõtteliselt. Tõeliselt keskkonnasõbralike liikumisviiside hulka kuuluvad siiski liikumine jalgsi, jalgratta või ühistranspordiga.

Autost täielikult loobumise propageerimise kõrval peab Sinnemäki kõige olulisemaks meelitada autoomanikke oma sõiduriista lihtsalt vähem kasutama. Kui näiteks igapäevasteks lühisõitudeks kasutatakse keskkonnasõbralikku transporti ja autoga läbitakse ainult suuri vahemaid, on see tööministri meelest juba suur samm edasi. Nagu ka see, kui inimesed soojadel aastaaegadel jalgratastega liiklevad ja autosse alles talvel istuvad.