Suur lugu: selle sajandi kõige hullemad mootorid
(3)Seetõttu on kasutatud auto ostmisel ennekõike oluline teada, mida arvavad spetsialistid selle mootori kohta, sest roosteplekke või kolkse veermikus on lihtne tuvastada, aga tuhandetesse eurodesse ulatuvad mootoriremondi või lausa -vahetuse arved tulevad ootamatult.
Kui Autogeenius esmakordselt kirjutas 12 väga ebaõnnestunud mootorist, sai ta tagasisidet „aga miks te küll seda või teist mootorit nimekirja ei pannud?". Aga palun, siin on veel 11 väga halba sel sajandil toodetud mootorit.
1. Audi ja Volkswageni 2,5-liitrine V-6-diisel
Millel kasutati? Aastatel 1997-2008 Audi A4-l, A6-l ja A8-l, Volkswagen Passatil, Škoda Superbil
Õigupoolest võiks peaaegu terve selle loo üles ehitada ka Volkswageni grupile: nende valikus on terve rida mootoreid, mis põhjustavad omanikele jätkuvalt peavalu ja annavad remonditöökodadele prisket teenistust. Neist omakorda üks hullemaid kipub olema vana halb V-6-diisel, mis on auga välja teeninud hüüdnime Hitleri Kättemaks.
Flameko OÜ juht Raul Kirt räägib sellest mootorist nii: „Enne väikest tehnilist muudatust oli üpriski tavaline, et nukkvõllid kulusid ära, seetõttu ei töötanud enam mõned klapid. Pärast sajandivahetust tehtud tehnilise uuendusena muudeti nukk¬võllide materjali ja ehitust ning nukkide kulumist enam ei esinenud. Küll aga murdusid uuema tüübi nukkvõllid lihtsalt pooleks.
Lisaks vaevab neid mootoreid praegugi kõrgsurvepumba mehaaniliste ja elektrooniliste rikete mure ning neid on lõplikult korda saada keeruline. Muide, samasugused vead on ka Audi 3,3- ja neljaliitrisel diislil, aga neid on veel palju kallim remontida (4,2-liitrine on siiski juba palju parem!).
2. BMW 4,4 l V-8 N63
Millel kasutati? Alates 2008. aastast paljudel BMW-del
BMW on alati teinud imehäid mootoreid, kui me räägime kütusekulu, võimsuse ja pakutava dünaamika suhtest. 2008. aastal esitletud suhteliselt ebatöökindla N62 V-8 asendusmootoriks saanud N63 viidi kahe turbo abil eriti kõrgele tasemele. Tegu oli esimese ülelaetud ja ka otsepritsega BMW V-8-ga ning esimese seeriamootoriga, mille turbod paigutati silindriridade vahele (nn hot-vee).
Tundub, et kõike ei suudetud paraku hästi läbi mõelda, sest selle mootori vigade arv on lõputu ja õnnetud omanikud maksavad remontimise eest mitte lihtsalt tuhandeid, vaid teinekord ka üle 10 000 euro. 300-kilovatise mootori probleemid algavad tavaliselt suure õlikuluga, kuid vahetatakse ka ketiajamit, turbosid, kõrgsurvepumpi, pihusteid, väntvõlle ja terveid mootoreid ... Sugugi parem pole selle N63 võimsam versioon S63.
Loe edasi Autogeeniusest