Viis aastat tagasi toimus mudeliuuendus, kuid seda märkab vaid vilunud silm ning ka tehnika jäi paljuski endiseks. Valikusse lisandus nn „mazda-punane“ värvitoon (Soul Red Crystal, 600 lisaeurot), mida peetakse üheks ilusaimaks autovärviks läbi aegade. Miks testiauto igavat (sugugi mitte koledat) valget värvi oli, jääb aga ilmselt saladuseks.

Mullu septembris tutvustas Mazda teise põlvkonna CX-5 põgusat näovärskendust. Selle raames muudeti veidi kaitseraudade ja tagaluugi kuju ning lisandusid uued esi- ja tagatuled. Sisemuses on uus Mi-Drive’i sõidulüliti, pisut teistsugune istmete kuju, lisandus juhtmevaba laadimine ja veidi seadistati ümber vedrustust. Neid muudatusi oskab tähele panna aga ainult väga vilunud silm, sest oma põhiolemuselt on tegu kümme aastat vana mudeliga.

Ohtralt omapära

Kerekuju jõudis koguda vastakaid hinnanguid: millenniumi-põlvkonna jaoks on see liiga munajas, nende vanemad leidsid aga välimuse igati soliidse ja lausa noobelmargile kohase olevat. Ilmselgelt on disainis püütud hoida ajatut joont ning see on ka õnnestunud.

Taga on ruumi laialt nii põlvedele, päkkadele kui kõigile teistele kehaosadele. Boonusena avanevad tagauksed pea 90-kraadise nurga all, mis võimaldab mugavat sisenemist-väljumist ja vajadusel ka asjade laadimist. Moodustub ju istmeid alla klappides peaaegu sile ruum mahutavusega 1303 liitrit.

Pagasiruum on ajastutruult kahetasandiline, kuid jääb oma pisut üle 500 liitriga klassiliider Tiguanile selgelt alla. Kui varuratast asendab rehviparanduskomplekt (otsus sõltub peamiselt sellest, kas ostja soovib purunenud rehvi ise vahetada või jääb autoabi ootama), on katte all ruumi nii esmaabikomplektile kui kõigele muule tarvilikule. Selles autoklassis on oluline mitte ainult ruumikus, vaid ka lahenduste nutikus.

Auto hold funktsioon eraldi nupu all on olemas ja linnas foori taga on see väga hea. Samas tuleb seda iga käivitamise järel uuesti vajutada ja see ei ole enam hea. Roolisoojenduse nupp on suur ja lihtsasti leitav, mis on väga hea. Samas soojendatakse vaid keskmist osa roolist ja see ei ole kuigi hea.

Juhi ees paiknevad päris osutitega “kellad” ning 10,25-tolline selge graafikaga keskekraan on väga hästi loetavad. Tänapäeval juba harjumatuna vaatab viimane otse keskele, mitte ei ole pööratud juhi poole, kuid see ei häiri. Kahe istme vahel paiknevat laegast kattev käetugi on massiivne, kuid ei liigu üles-alla ega ette-taha. Nii on sellest loodetust vähem kasu.

Mis aga häirib tõsiselt, on kogu ekraani juhtimine ühest pöördlülitist. Ideed võib mõista arvestades auto konstrueerimist üle-eelmisel kümnendil, ent loodetavasti me seda lahendust rohkem ei näe. Kuigi turundusplära kohaselt on tegu pingevaba ja intuitiivse lahendusega, tulid puutetundlikud ekraanid selleks, et jääda. Ka sinu jaoks, Mazda!

Arusaamatuks jääb, miks on uksetaskud nii madalad. Praegu on sinna hädatarviliku mahutamine paras väljakutse ja see kõik ei näe kuigi esteetiline välja. Arvestades, kui kõvast plastist on valmistatud uste alaosa, polnuks ju kuigi suur kulu sinna pisut kõrgemad servad lisada. Samas – iga ruum autos kogub täpselt nii palju pahna kui sinna mahub ja selle täitumise kiirus ei sõltu ruumi suurusest.

Mootorid ja varustus

Nii kapoti all kui varustustasemete osas on üsna vähe varieerimisvõimalusi. Ei, ärge proovige täpsemat infot kodulehelt leida, seda saab vaid brošüürist, mida tuleb eraldi küsida. Õnneks täidab tellimuse arvuti inimese sekkumiseta mõne minuti jooksul.

CX-5 on Eestis müügis kahe vabalthingava bensiinimootoriga, mõlemast on võimalik saada soodsaimat versiooni ka käsikastiga, igal muul juhul viib jõu ratasteni kuuekäiguline automaat. Kaheliitrine mootor arendab 120 kW ja 213 Nm, võimsam 2,5-liitrine 143 kW ja 258 Nm. Eestis müüdavate autode mudelivalikust kahjuks puudub diiselmootor (üleilmselt on see õnneks olemas) ning hübriidsüsteeme pole samuti lisatud.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.