Kõige positiivsemad omadused selle auto juures ongi kahtlematult kaks asja: praktilisus ja välimus.

Esimese osas: ei midagi üleliigset, samas on kõik vajalik olemas. Esiteks on ta mõnusalt kompaktne (4271x1757mm, teljevahe 2554 mm). Maastur see masin kindlasti ei ole - ei mõõtmetelt ega jõult. Enamasti on mudeli versioonid 1,0 liitrised (paar kallimat ka 1,5-liitrised) ning võimsust on enamikul neist 110hj ehk 81kW ja kiirendus sajani võtab aega 11 sekundit. Seega linnaauto mis linnaauto, kliirens ka üsna tavaline 15,2 cm.

Kui masin on kompaktne, siis esimene küsimus on: kas lõivu on tulnud maksta tagumise istmerea või pagasiruumi arvelt. Taigo puhul on selge eelise saanud pagasiruum - juhi taha suur mees naljast istuma ei mahu, samas on ühetasapinnaline pagasiruum mahuga 438 liitrit ehk selle klassi auto kohta mõõdukalt suur.

Hea on lisaks juba standardvarustuses olevate funktsionaalsuste suur kogus. Eelkõige turvalisust ja juhiabisüsteeme puudutava osas - kohe on olemas näiteks nõlvaltstardiabi, autonoomne hädapidurdus- ja jalakäijate jälgimissüsteem, realhoidmisabiline, automaatkliimaseade. Kõige madalamal ehk Life-paketil on aga puudu adaptiivne püsikiirusehoidja - see tuleks siis eraldi juurde tellida.

Kui korraks kriitiline olla, siis tekkis küsimus, mis riigi turgude jaoks see mudel on küll loodud, et kõigis pakettides on kohustuslikult olemas sigaretisüütaja ja teisaldatav tuhatoos. Aastal 2022, Euroopas - keegi suitsetab veel autos? Kriitikapunkt vol 2 ka kohe otsa: mõõtke kindlasti ära, kas teie lemmik termostops ikka mahub kahe istme vahel olevatesse topsihoidjatesse ära, minu oma ei mahtunud.

VW Taigo

Aga muus osas: ei ühtegi pehmet pinda (peale vägagi mõnusa roolikatte ja kerge riidega üle tõmmatud käetugi kahe istme vahel, mis on mööda soontega alust ette-taha liigutatav ) ehk kõikjal plastik, füüsiline kangiga käsipidur, füüsiline kangiga automaatkäiguskasti juhtimise lahendus ja kolm sõidurežiimi (Eco, Comfort, Sport).

Sõita on selle autoga väga mõnus - kerge rool, kerge kere, hea manööverduvõime, paras vedrustus. Kokkuvõttes puhas rõõm kulgemisest ja ei mingit särtsu. Sport-režiimi sellele autole muidugi vaja ei oleks - vähemalt neile mudelitele mitte, mille mootoril võimust 110hj. See lihtsalt ei anna mitte midagi juurde. Igal juhul on tekitatud selle mudeli puhul gaasipedaali vajutuse ja mootori reageerimise vahele umbes sekundiline viivitus, nii sport annab võib olla vaid veidi helilist efekti juurde.

Ahjaa: kütust võtab see auto keskeltläbi 5,8 km sajale. Linnas veidi rohkem, maanteel pisut vähem - nagu ikka. Auto on saadaval nii (5- v 6-käigulise) manuaal- kui (7-käigulise) automaatkäigukastiga.

Nagu eespoolt märgitud: välimus on tõesti autol hästi õnnestunud. See on sportlik, aktiivne, särtsakas, kupeelikult kaarja katusejoonega, mida tasakaalustavad sirged küljejooned. Tuled moodustavad nii taga kui ees visuaalselt horisontaalse terviku. Päris hea tunne on sellisesse masinasse istuda.

Päris hea on ka see, et juba autos istudes saab kolmeks alaks jaotatud digitaalse näidikutedisplei vaateid muuta nii palju kui süda kutsub - midagi ei ole „kinni keevitatud". Lisavarustuse osas soovitaks kaaluda ka kallutatavat ja avanevat panoraamkatuseluuki.

Masina hind algab 19 750 eurost.

Mootoritest täpsemalt: Esiveoline Taigo on saadaval kolme erineva mootoriga (1,0-liitrine bensiinimootor võimsustega 70 kW/95 hj või 81 kW/110 hj ning 1,5-liitrine bensiinimootor võimsusega 110 kW/150 hj) ja kolme varustustasemega - Life, Style ja R-Line.

R-Line varustustase toob R-line disainiga kaitseraua, tagumise õhuhajuti, sportlikud kõrgläikega mustad elemendid ja suuremad, kuni 18-tollised veljed. Sisemuses on kasutatud musta laepolstrit. R-Line varustuses on kahetsooniline automaatkliimaseade Air Care Climatronic, Digital Cokcpit Pro, Ready 2 Discover info- ja meelelahutussüsteem ning soojendusega esiistmed.

Mida ma ei leidnud: ühelgi varustusastmel ei paista olevat esiklaasisoojendust.

Mida ma kokkuvõttes leian: lihtsalt väga hea auto igapäevasõitudeks. Mõõdukus kõikjal.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid