Kütusekatastroof: üliharuldane McLaren F1 GTR sai paagitäie diislikütust
(8)Vale kütuse tankimine on üpris levinud ning põhjusteks tuuakse mida iganes alates hajameelsusest kuni teadmatuseni. Ühendkuningriigis registreeriti 2016. aastal näiteks 150 000 säärast juhtumit, kirjutab Accelerista.com.
Kuigi Euroopas on tankuritel erineva kütuse püstolid kõrvuti ja seega erinevalt märgistatud, ei pruugi värvivalik eri tanklates olla järjepidev ja vastavuses sellega, mis torust tuleb. Samas on diislipüstol jämedam ning uuemate bensiinimootoriga autode tankimisavasse ei mahu. See pole nii aga vanade autode ning eriti tänavalegaalsete võidusõiduautode puhul, millel kiireks tankimiseks palju tummisem kael.
Üheks selliseks autoks on üliharuldane McLaren F1 GTR, mis kuulub ka rikka võidusõitja Francois Perrodo autoparki. Kui ühel hommikul Ühendkuningriigis päike säras, said täidetud kõik tingimused suurepäraseks sõidupäevaks. Perrodoga ühinesid ka mõned sõbrad, ühel neist Porsche Carrera GT ja teisel Ferrari 488 Pista.
Kruiisi alguses suundusid nad ühte Londoni bensiinijaama, kus Perrodo haaras esimese vaba püstoli – sinise, nagu BP Ultimate kõrge oktaanisisaldusega bensiini oma, mida ta harjunud kasutama. Siinkohal mängisid rolli nii mainitud värv kui McLareni kütusepaagi avause suurus, kuid lisaks ka püstoli puhtus – Perrodo märkis oma Instagramipostituses, et kui ta oleks olnud Prantsusmaal, oleks diislipüstol olnud rõve ja must.
600-hobujõulise BMW V12 järgnenud mitte käivitumise kirjutas ta esialgu vana võidusõiduauto kapriisi arvele ning põhjus selgus alles siis, kui auto McLareni tehnikute hoole alla jõudis.
Perrodo õnneks enda üle nalja visata ei karda: kui lihtne oleks olnud kogu asi hoopis maha vaikida! Selle asemel tõi ta kogu loo humoorikalt avalikkuse ette ning kirjutas juba valmis ka oma epitaafi:
“Siin puhkab FP, hea abikaasa, hea isa ja tõeline autoentusiast, mitmekordne WEC maailmameister ja Le Mans’ 24-tunni sõidu võitja. Kuid üle kõige on ta ainuke inimene maailmas, kes kunagi McLaren F1 diisliga täis tankinud.”
Iroonilisemat situatsiooni on tõesti raske ette kujutada: kütusefirma tegevjuht tangib oma mitukümmend miljonit maksvasse superautosse vale kütust – maailma esimene McLaren F1 TDI.
Tema postituse kommentaaridesse on paljud kaasa elama tulnud ning oma kogemusi jaganud – sealhulgas ka mitmete teiste harulduste omanikud. Vast üllatavaim – kellelgi õnnestus vale kütust tankida ka oma Ferrari F40 paaki! Tegijal juhtub ning selle üle lõõpimine on vast kõige tervislikum lahendus.
PS. Perrodo McLaren F1 GTR-i paak ja kütusesüsteem puhastati, sisse läks bensiin ja sõit jätkus soovitud reipusega.