Kuigi Euroopasse poleks see niikuinii tulnud, oli vähemalt jaapanlastel, ameeriklastel ja austraallastel seni lootust ning küll oleks ka mõni entusiast leidnud viisi mõni Euroopasse importida. Kuid Subaru teadaandes, mis reedel edasimüüjatele saadeti, seisab selgelt – viimasel WRX-il põhinevat sisepõlemismootoriga STI-d ei tule.

Põhjuseks on loomulikult tulevikku vaatamine – STI on Subaru jaoks halo-auto, mis peaks ka tehnoloogia osas brändi suhtumist ja uuenduslikkust peegeldama. Uue STI jaoks kavandatakse “teistsuguseid lähenemisi, sealhulgas elektrit”.

Eelmise aasta lõpus avalikustatud uue põlvkonna WRX sai uue platvormi ja mootori (jälle!), ent välimus ei kõditanud entusiaste õigetest kohtadest. Ka käigukaste pakutakse vaid üht – variaatorit. Seega olid kõik huviliste kaardid pandud uuele STI-le, mis pidi kuulduste kohaselt olema 400-hobujõuline ja tooma paljuoodatud uuendusi – kasutas ju viimane STI ikka veel EJ257 2,5-liitrist turbobokserit, mis juba 18 aastat vana.

Nüüd aga jääb ametlikult viimaseks WRX STI-ks erimudel S209 (kaanepildil), mida toodeti vaid 209 eksemplari ning need kõik läksid USA turule. Sellesse autosse pandi kokku kogu teadmiste- ja arenduspagas, mis läbi mudeli ajaloo kogutud.

2,5-liitrisest boksermootorist võeti uue turbo, kütusesüsteemi, väljalaske ja õhuvõtu toel välja tavamudeli 310 hj asemel 341 hj, see sai juba tehasest laiema kere (nagu legendaarne 22B STI!) ja rööpme, süsinikkiust tiiva ja katuse, parema vedrustuse ja pidurid-rehvid ja palju muud.

Mis iganes STI variatsiooni omanikud võivad aga halvas head näha püüda – praegu niigi hullunud kasutatud autode turul said nende autod just hinnatõusutõuke.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena