Proovisõit: Mercedes-Benz S 580
See auto on lihtsalt üdini elegantne, sellel on olemas kõikvõimalikud funktsioonid, mis ühel kaasaegsemail masinal olla saavad, ja enamgi veel. Kõik on peensusteni läbi mõeldud, kõik on digitaalne ja elektrooniline, kõige joaks on palju ruumi, iga väiksemgi disainidetail täidab oma kindlat rolli kindlas kohas.
Võtame või uste käepidemed - sõiduolukorras või lukustatud autol tasapinnalt välja ei ulatu. Küll aga liiguvad need sujuvalt välja kui autole läheneda või seestpoolt uksed avada - seda koos valgustuse süttimisega nii autos sisemuses kui kirje „Merecedes-Benz" projitseerimisega maapinnale. Elegantne, soliidne, praktiline.
Uhked logod süttivad ka siis, kui avada tagauksed
Kohe, kui uks avada, liigub juhiiste automaatselt veidi taha, et oleks mugavam sellel koht sisse võtta. Kui see tehtud ja mootor käivitada, siis võtab iste juba oma eelmääratud positsiooni tagasi ning autos süttib ambientvalgustus - olgu selleks näiteks minu valitud roheline.
Kui pilk lakke suunata, siis on näha, et masinal on kaks eraldi katuseluuki: üks ees- ja teine tagaistujatele. Tagumise akna ja tagumiste külgakende päikesesirmid on muidugi elektriliselt üles ja alla liigutatavad.
Muljetavaldav on sisemuse materjalide valik - nahk, painutatud puidust pinnad (tundub nagu pähkel) - peaaegu ei mingit plastikut kuskil (ainult multimeediaekraani ümbruses).
Mõnevõrra harjumatu on see, et käikude lülitamine toimub selle hoovaga, mis enamikul autodel tegeleb kojameeste töö reguleerimine. See tähendab omakorda tähendab, et kojameeste tööd saab juhtida samast lingist suunatuledega. Roolisoojenduse sisselülitamine on sarnaselt Porschedega silme eest ära peidetud kuskile rooliratta tagusesse.
Sõitu alustades avaldab esimesena muljet auto pööramisvõime. Kuigi masin on väga pikk (tavalise Eesti poeparkla joonte vahele ta naljalt ära ei mahu), läbib see tänu kaasakeeravatele tagumistele rästastele (lisavarustus, kuni 10 kraadi) kurve äärmiselt täpselt ja väikest pöörderaadiust nõudes. Ei õnnestunud kordagi äärekivide lähedalegi saada.
Vedrustus on tõesti nii hea, isegi kui Rocca kaubanduskeskuse parkla lamavatest politseinikest üle veereda, võib kohvitass rahulikult armatuurile jääda ilma, et sealt midagi üle ääre loksuks. Standardvarustusse kuulub kohanduvate ADS+ amortisaatoritega AIRMATIC õhkvedrustus. Lisana pakutakse aktiivvedrustust, mis toimib 48-voldise elektrisüsteemiga.
Tegelikult on kõik muudetud väga-väga sujuvaks, sh kiirendus ja pidurdamine. Mootorit tavasõidul tõesti kuulda ei ole, vaevu on kuulda ratastegi häält. Kõik see muutub aga kohe siis, kui sisse lülitada sportrežiim või sportpluss režiim - kui siis gaas põhja vajutada, siis alles saab tunda, mis masina mootoris on.
Mugavusest veel, ainuüksi erinevaid massaažiliike on selle istmetel 10, isegi tagumikulihased värsitatakse soovi korral korralikult läbi. Soovi korral saab sisse lülitada selle, et istme seljaosa aitab hoida kurvides su keha paigal - toe väliskurvi pool surutakse selleks veidi enam välja. Istmed ise (sadaval nii Lugano kui nappa nahkpolstriga kaetult) saab muuta paremini kui ühelgi teisel autol oma seljakujule vastavaks - reguleerida saab kõiki kumerusi, küljetugesid.
Kojamehed töötavad nii, et ei toimu mingisugust vee pritsimist - vedelik antakse ette kojameestele otse. Kliimaseade on muidugi mitmetsooniline. Sisekliima funktsionaalsuste hulgas on siseõhu puhastamine ioniseerimise abil - kusjuures reaalajas näidatakse juhile PPM (peenosakeste) taset nii sise- kui välisõhus. Kliimasüsteemiga saab ühendada ka sobiva parfüümivedeliku kapsli.
Multimeediaekraanid saab tellida ka tagaistujate jaoks - need kinnitatakse siis esiistmete seljatugede külge. Juhi näidikuteploki peamiseks uuenduseks selle 3D pilt, mis on eriti lahe kaardi kuvamisel.
Kõikvõimalikke kaameravaateid pakutakse manööverdamisel juhule samuti rekordiliselt palju - näpuga svaipides saab vajadusel väga hea pildi ette, kus suunas ja kui kaugel mõni objekt on. Helisüsteemi saab panna tootma kas Pure või 3D-vormingus heli, see teine toob heli kõrvadeni kõikvõimalikest eri suundadest ja päris täpselt aru ei saa, kust.
Saadaval on kaks erinevat tuuleklaasinäidikut. Suurem HUD pakub ka liitreaalsuse, näiteks kuvatakse navigeerimisel teelt ärapööramise suunised virtuaalselt sõidurajale.
Muide, uue S-klassi autode kerematerjalist moodustab alumiinium 50 protsenti, see annab väiksema massi ja suurema jäikuse.
Autole pakutakse eri võimsuses R-6 bensiini- ja diiselmootoreid, 48-voldise elektrisüsteemi ja integreeritud startergeneraatoriga V-8't ning pistikhübriidi, mille elektriline sõiduulatus on u 100 kilomeetrit. Esimeste töömaht on 2999 cm3, võimsus 320 kW ja pöördemoment 520/1800-5800 Nm/p/min. Kiirendus 0-100 km/h on 4,9 sekundit ja tippkiiruseks 250 km/h. Keskmine kütusekulu on 8,5-10 l/100 km.
S 580 hinnad algavad 140 000 eurost ja võivad ulatuda kuni 180 000 euroni.
Üks fakt ka: nime "S-klass" tutvustati ametlikult esimest korda 116-seeriaga aastal 1972.