Saksamaa transpordiminister Volker Wissing sõnas hiljuti Pariisis teiste Euroopa ministritega kohtumisel: “Me tahame lubada sisepõlemismootoriga autode müügi ka pärast 2035. aastat, kuid seda vaid juhul, kui nad hakkavad sõitma sünteetiliste kütuste jõul.”

Sünteetilised mootorikütused on võimalus hoida teel ka vanemaid autosid, vähendades samas oluliselt heitmeid. Näiteks teatas Audi nädal tagasi, et nende uued V6 diiselmootorid saavad nüüd sõita ka taastuvkütustel, vähendades niiviisi CO2 heidet 70-95%.

Wissingi sõnul peab lahendus heitmete vähendamiseks olema kombineeritud ja tehnoloogiliselt neutraalne ning me ei saa lootma jääda ainult elektrile ja vesinikule.

Samal seisukohal on ka Itaalia keskkondliku ülemineku minister Roberto Cingolani: “Tulevik ei saa olla vaid täiselektriline, me peame CO2 vähendamiseks keskenduma ka uue põlvkonna üliefektiivsetele hübriididele, isegi kui me seeläbi nende sooritusvõime ohvriks toome.”

Samu seisukohti toetavad ka mitmed autotootjad, näiteks BMW arendab lisaks elektrisõidukitele ka täiesti uue põlvkonna sisepõlemismootoreid.

2035. aastal plaanitav sisepõlemismootorite keeld Euroopas on alles ettepaneku staadiumis ning ees seisab pikk ja ajamahukas liikmesriikide poolt kinnitamise kadalipp.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid