„2022. aasta müügieesmärgid on eelmise aastaga võrreldes kindlasti suuremad," ütles Fortele Møller Auto Baltikumi tegevjuhi Izida Gerkena.

Ta märkis, et uute autode tarneajad on endiselt üsna pikad ning nagu kõigis autotehastes, on ka Volkswageni tootmises palju määramatust.

„Meie eesmärk on eelmisel aastal tellitud autod kindlasti klientidele üle anda," ütles Gerkena. „Täna saame tõdeda, et Møller Auto Eesti esindustesse on saabunud ka vabu autosid, mille saab ostja kohe kätte."

Nimelt jõudis Eestis jõudis möödunud aastal autoomanikeni 1794 sõidukit ehk kaugeltki mitte kõik oestatud autod. Samas oli neid kohalejõudnuid ligi 80% rohkem võrreldes 2020. aastaga. Märkimisväärset nõudluse kasvu näitasid seejuures linnamaasturite mudelid T-Cross (müügikasv võrreldes 2020. aastaga 226%), ja T-Roc (müügikasv 274%), mida tarniti Eesti klientidele vastavalt 417 ja 258 sõidukit. Kolme populaarseima VW mudeli hulka jõudis ka Golf, mida müüdi ühtekokku 381 sõidukit (müügikasv 102%).

Kahe viimase aasta jooksul on autotööstuses olnud probleeme pooljuhtide saadavuse ja tarnetega, mis on piiranud uutele sõidukitele ligipääsu nii era- kui ka äriklientidel.

„Millal autode tarneajad pandeemiaeelsesse seisu jõuavad, pole täpselt teada, kuid hinnanguliselt võib olukord paraneda 2022. aasta teises pooles," ütleb Gerkena.

Möödunud aasta TOP10 automargid Eestis müüdud uute sõiduautode põhjal:

KohtMark2021 kokku
1TOYOTA3 850
2ŠKODA3 155
3VOLKSWAGEN1 959
4KIA1 867
5PEUGEOT1 385
6CITROEN1 345
7RENAULT1 151
8HYUNDAI918
9BMW703
10SUBARU605