Möödunud nädalal esitles USA armee oma strateegiat süsinikuneutraalsuse saavutamiseks 2050. aastaks. See ei tähenda ainult kasvuhoonegaaside heitkoguste nullini viimist, vaid ka infrastruktuuri ja looduskeskkonna kohandamist kliimamuutuste riskidega. Strateegia eeldab mitmekülgset lähenemist kliimaprobleemide lahendamisele, mis hõlmab armee infrastruktuuri rajatiste kapitaalremonti ja logistikameetodite ajakohastamist.

USA maavägi kulutab aastas umbes 750 miljonit dollarit elektrile, mille tootmisel tekib 4,1 miljonit tonni CO2e. Nende näitajate vähendamiseks, aga ka töö efektiivsuse tõstmiseks maaväe elektrikatkestuse korral luuakse aastaks 2035 kohalikud võrgud igas tema käsutuses olevas 130 elektrijaamas.

Kohalikud võrgud saavad ühenduda võimsamate võrkudega ja vajadusel saab neist lahti ühendada. Praegu uurib armee võimalust kasutada kohalike võrkude toiteks taastuvaid energiaallikaid ja loodussõbralikke salvestamisvõimalusi.

Teine suund on sõidukite üleviimine elektrimootorile. Aastaks 2035 on toetusüksuste sõidukipark, sealhulgas Chevrolet Tahoe ja Ford F-150, täielikult viidud elektrimootoritele. Mis puudutab taktikalisi sõidukeid (näiteks Hummerid), siis need tehakse aastaks 2035 hübriidseteks ja 2050. aastaks ka täiselektrilisteks.

Ameeriklased alustavad ka programmi „Kliima 101”, mille raames tutvustatakse baaside ja garnisonide komandöridele klimatoloogia aluseid, misjärel uuendatakse neile usaldatud õppe- ja materiaalset baasi ning korraldatakse sõduritele vastavat väljaõpet.