Euroopas tuli täiselektriline kompaktmaastur EQB turule mudelitena EQB 300 4MATIC (keskmine elektrikulu WLTP: 18,1-19,4 kWh/100 km; võimsus 168 kW) ja EQB 350 4MATIC, mille võimsus on 215 kW ja keskmine elektrikulu 18,1-19,4 kWh/100 km.

Mõlemal puhul on WLTP sõiduulatus 419 kilomeetrit. EQB hinnad algavad Eestis 58 200 eurost.

EQB täiendab Mercedese kompaktautode perekonda ja on tihedalt seotud eelkõige kahe mudeliga: EQA-ga, millega jagab kõrgtehnoloogilist ajamit, ja sisepõlemismootoriga GLB-ga.

Seega on EQB-l olemas ka GLB-lt pärinev pikk teljevahe (2829 millimeetrit), ümberseatav sõitjateruum ning valikusse kuuluv kahe täiendava kohaga kolmas istmerida.

Viiekohalise mudeli mõõdud on 4684/1834/1667 mm (p/l/k). Esmeses reas on pearuumi 1035 millimeetrit, teises reas 979 millimeetrit ning ka põlveruum on tootja teatel piisav. Pakiruum mahutab 495 - 1710 või 465 - 1620 liitrit (vastavalt viie- ja seitsmekohaline) ehk sama palju nagu keskklassi universaalil.

Teise rea istmete seljatugesid saab standardvarustusena mitmes astmes reguleerida, lisana on võimalik seda istmerida 140 millimeetri võrra pikisuunas nihutada. Sel moel saab pakiruumi kuni 190 liitri võrra suurendada ja paindlikumalt kasutada.

Lisavarustusena on EQB-s kolmas istmerida, mis koosneb kahest eraldi istmest. Neil on ruumi kuni 1,65 meetri pikkusele reisijatele.

Ohutusvarustus hõlmab klapitavaid peatugesid, turvavööd koos pingutite ja koormuspiirajatega kõikidel välimistel istmetel ning turvakardinaid, mis kaitsevad ka kolmanda rea reisijaid. Teise ja kolmandasse ritta saab paigaldada kokku kuni neli lapseistet, lisaks veel ühe kõrvalistmele. Pakiruumi suurendamiseks saab kolmanda rea istmed põrandasse kokku klappida, nii et tekib sile pakiruumi põrand.

Välisdisaini osas on mudelil Mercedes-EQ-le omane Black Panel esipaneel ja selle keskel margiembleem. Teine tunnus on valgusribad auto ninas ja tagaküljel. Horisontaalne kiudoptiline riba ühendab LED päevatuled. Funktsionaalsusest lähtuvalt on autol püstise tuuleklaasiga väliskuju. Mudelile pakutakse kahe- või kolmevärvilise disainiga valuvelgi mõõdus kuni 20 tolli, mõnel juhul on veljed kaunistatud rose gold või siniste elementidega.

LED tagatuled on samuti ühendatud LED valgustriibuga. See muudab EQB tagantvaates visuaalselt laiemaks. Kaitserauale paigutatud registrinumber võimaldas teha vormikama tagaluugi ning auto praktilisusest räägivad muu hulgas katusereelingud.

Sisemuses on armatuurlaua tervikkorpusel on väljalõiked juhi ja kaassõitja ees. Juhi ees asub Widescreen Cockpit, mida juhitakse MBUX-iga (Mercedes-Benz User Experience). Sõitjateruumi iseloomu rõhutavad alumiiniumdisainiga torujad detailid: käepidemed ustel, keskkonsoolis ja armatuurlaual kõrvalistuja ees.

EQB sõitjateruumis vihjavad sõltuvalt disaini- ja varustuspaketist elektrilisusele taustvalgusega viimistlus ja rose gold dekoratiivelemendid ventilatsiooniavadel, istmetel ja võtmel. Näidikutel kasutatakse sama rose gold ja sinise tooniga värvilahendust.

EQB õhutakistustegur Cd on väike - alates 0,28. Oluliste aerodünaamiliste lahenduste hulgas on ninamiku ülemises osas täielikult suletud jahutusõhu suunamissüsteem, aerodünaamiliselt tõhusad esi- ja tagapõlled, väga sile ning peaaegu täielikult suletud põhi, spetsiaalselt optimeeritud Aero-veljed ning esi- ja tagarataste spoilerid.

Olenevalt kõrgepingeaku laetusest ja temperatuurist laeb EQB laadimisjaamas kuni 100 kW maksimaalse võimsusega. Sel juhul laetakse aku 10 kuni 80 protsendini täis veidi enam kui 30 minutiga. Kuni 150 kilomeetri (WLTP) läbimiseks piisab vaid 15-minutilisest laadimisest. Vahelduv- ja alalisvoolu laadimiseks on EQB Euroopas ja USA-s varustatud CCS-pistikuga (Combined Charging Systems), mis asub auto parempoolses küljes.

Juhiabisüsteemidest kuuluvad standardvarustusse näiteks rajahoidik Active Lane Keeping Assist ja pidurdusabi Active Brake Assist. Viimane suudab paljudes kriitilistes olukordades autonoomse pidurdamisega kokkupõrget ära hoida või selle tagajärgi vähendada. Süsteem on tavapärasel linnakiirusel võimeline reageerima ka seisvatele sõidukitele ja teed ületavatele jalakäijatele. Juhiabisüsteemide paketi täiustatud funktsioonide hulka kuuluvad pöördemanöövri funktsioon, avariikoridori funktsioon, autost väljumise hoiatus, mis teavitab juhti lähenevate jalgratturitest või sõidukitest, ning hoiatus, kui ülekäiguraja läheduses tuvastatakse jalakäijad.

Mercedes-Benz Cars esitles möödunud aastal kokku nelja uut Mercedes-EQ mudelit - EQA-d, EQB-d, elektrilist ärisedaani EQE ja luksussedaani EQS. Lisaks veel Concept EQT-d väikekaubikute segmendis.

Peagi täieneb ka juba enam kui 20 mudeliversioonist koosnev Mercedes-Benzi pistikhübriidide perekond C-klassi ja S-klassi elektrifitseeritud versioonidega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena