Nüüd aga tuuakse turule auto, mis ühelt poolt kannab kõiki margi põhiväärtusi alustades võimalikult soodsast hinnasildist ning lõpetades detailide maksimaalse unifitseerimisega, kuid samas ei rõhuta enam hinda peamise ostuargumendina. Teisi väärtusi on lihtsalt rohkem.

Joggeri näol on Dacia jaoks tegu väga olulise mudeliga, asendades ühekorraga tervelt kolme vanemat mudelit Dokker, Logan MCV ja Lodgy. Nende lähisugulane Lada Largus (Lada on osa Renault grupist) aga jääb esialgu tootmisse, nõudmised idapoolsetel turgudel on teistsugused.

Nagu Renault Arkana puhul, rõhutatakse ka Joggeri kuulumist C-segmenti (ehk Golf-klassi), kuigi tema lähim sugulane, Eesti aasta auto 2022 finalist Dacia Sandero, on ruumikusele vaatamata siiski klass väiksem. Nüüd minnakse püüdma Euroopas ja loomulikult ka Eestis ennekõike soodsaima pereauto tiitlit.

* Algupärase, antiikajast pärit tähenduse järgi tähistab esimene juubel 50 eluaasta, teine juubel 75 ja kolmas 100 eluaasta täitumist.


Ruumikas ja praktiline

Jogger ühendab tänapäevasel moel linnamaasturi elemendid ja mahtuniversaalide – st suurte pereautode – omadused. Kunagi mahturiteks kutsutud autoklass väga populaarseks ei saanud ning seetõttu piirdume vaid tõdemusega, et tegu on soodsaima uue autoga, millele on võimalik saada kolm istmerida.

Auto pikkuse varjamine osutus disainerite jaoks suureks väljakutseks. Kõrgem kliirens ja katuseraamid venitavad autot visuaalselt kõrgemaks, et see ei näeks välja nagu vorst. Ühendada väikeauto platvormil kaubiku mahutavus ning sõiduauto disain osutus eriti keeruliseks tagaosas, kuid disainerid said sellega hästi hakkama. Sarnasus Volvoga on juhuslik… või siis mitte.

Dacia ei soovigi varjata Sandero Stepway ja Joggeri ühist päritolu. B-piilarist eespool on nad identsed (isegi uksetihend nagiseb sama koha pealt samamoodi), kuid taga väljendub selgelt ambitsioon asendada ühekorraga kolm aegunud universaali, ühtaegu kaotamata mahukuses ning praktilisuses – pole lihtne ühildada esiosa hoopis teistsuguse tagaosaga kui “originaalil”. Renault Arkana puhul kukkus see suurepäraselt välja, kuid Joggeri puhul oli see ülesanne kordi keerulisem.

Kõrgem katusejoon tähendab ühtlasi ka kõrgemale tõstetud teist istmerida, paraku piirab see väljavaadet tahavaatepeeglist. Pereauto staatust rõhutavad ka klapplauad tippversiooni esiistmete seljatugede küljes. Kuid unikaalseim on selles auto- ja hinnaklassis kolmas istmerida, mis on täiesti kasutatav ka täismeestele kuni keskmise pikkusega vahemaade läbimiseks.

Pakiruumi maht on 160 liitrit, kui kolmas istmerida on paigas (piisab väikeseks poeskäiguks või suurema spordikoti mahutamiseks), mis aga tõuseb kõige tagumisi istmeid eemaldades üle 700 liitri. Teise istmerea kokku klappimise järel ei teki küll siledat lavatsit, kuid auto suudab niiviisi neelata üle 1,8 kuupmeetri. Lisaks mahub erinevatesse taskutesse 24 liitrit väiksemat kraami.

Kolm varustustaset ja kaks mootorit

Joggerit müüakse kas 5- või 7-istmelisena ja kolmes varustustasemes (Essential, Comfort ja Extreme Special Edition), kuues kerevärvis ning kahe mootoriversiooniga (110 hj ja 100 hj). Mõlemad jõuallikad on turbolaetud üheliitrised, kuid lahjem versioon võimaldab kasutada kütusena ka vedelgaasi (LPG). Jõuallikate erinevusi dünaamikas peab stopperiga mõõtma, rooli taga vahet ei tunneta.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.