Kui T.50 on loodud McLaren F1 vaimseks järeltulijaks ja kompromissituks superautoks, siis T.33 on justkui selle veidi tsiviliseeritum ja igapäevakõlbulikum versioon, millel keskse sõiduasendi ja kolme koha asemel kupeele harjumuspärased kaks.

T.33 toodetakse sarnaselt T.50-ga vaid 100 eksemplari, kuid hind on madalam: kui T.50 täishind on umbes 2,7 miljonit eurot, siis T.33 saab kätte “vaid” 1,6 miljoni eest.

Igapäevakasutatavus on pisut massi lisanud, kuid Gordon Murray perfektsionismi arvestades on T.33 jätkuvalt kärbeskaallane – T.50 kaalub 985 kg, T.33 aga 1090 ning kõik detailid auto küljes on viimase vindini optimeeritud.

T.33 saab kiirema venna mootori, kuid pisut teises seades – Cosworthi arendatud fenomenaalne 3,9-liitrine vabalthingav V12 käib 12 100 RPM asemel pisut tsiviliseerituma 11 000 pöördeni. Kui enamusel moodsatel sisepõlemismootoritel saab pidu läbi ja võhm otsa poolel neist pööretest, siis siin alles elu algab! Võimsus on pisut kukkunud – 653 hj pealt 607-le.

Mootorist rääkides – tegu pole lihtsalt elektrooniliselt piiratud pööretega. T.33 mootorit eristavad T.50 omast näiteks uued nukkvõllid, plokikaante disain, muutuv klapiajastus ning väljalaske- ja jahutussüsteem, mis on kõik spetsiaalselt T.33 jaoks loodud.

Kui T.50 on saadaval vaid 6-käigulise käsikastiga, siis T.33 pakutakse ka spetsiaalselt selle mudeli jaoks loodud Xtraci labadega automaatkastiga. Mitte et see populaarne variant oleks – pool T.33 plaanitud tootmisest on juba ette ära ostetud ning vaid kaks klienti on kahe pedaali kasuks otsustanud.

Disaini osas on Murray oma eeskujudele truuks jäänud – tema sõnul on paljud moodsad superautod oma aerodünaamiliste lisade metsaga lapsikult silmatorkavad ja mõttetult toretsevad. Murray eeskujudeks on siledad, voolavad ja puhtad sportautod nagu Alfa Romeo 33 Stradale, ja nagu näha, ei olegi suurepärase aerodünaamilise surujõu saavutamiseks tiivamerd vaja – T.50 on voolujooneline ja sile ning tänu nutikale tiivikulahendusele saavutab ikkagi superautole omase negatiivse tõstejõu.

T.33 kõnealust tiivikulahendust ei saa, kuid auto eesmärgile omaselt on igapäevakasutatavuse parandamiseks lisatud pagasiruumi – eesmise kapoti all ning ustest tahapoole jäävates panipaikades on kokku 280 l ruumi, mis sellise väikse superauto kohta on vägagi hea tulemus.

Näis, kui palju tulevased omanikud neid ka päriselt oma piimaringidel kasutama hakkavad – peaasi, et neid kasutataks, mitte seisma ei ostetaks! Esimesed autod jõuavad klientideni 2024. aastal, rohkem saab teada allpool, võidusõitja Dario Franchitti juhitud videos. Rohkem pilte autost näeb tasuta portaalis Accelerista.com.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena