See Lõuna-Koreas toodetav CUV põhineb uuel CMF-B ja erineb ta eelmisest Arkana mudelist (see, mida Venemaa turu jaoks toodeti) 95% ulatuses. Autos on proovitud kokku panna sportlikkus, kompaktsus ja mingil määral ka maastikusõiduvõimekus. Pöörderaadius on autol 11,2 meetrit. 4,568 meetrit pika ja 1,576 meetrit kõrge auto kliirens on 20 cm, nii et lumisele platsile võib julgelt sisse sõita:

Masin kasutab 1,6-liitrist vabalthingavat bensiinimootorit koos kahe elektrimootoriga, mis kokku arendavad 145 hobujõudu. Elektrimootoreid toidab 12-voldine aku, mis on peidetud kõrvalistuja istme alla.

Sõidurežiime on masinal kolm: Eco, Sport ja nö tavaline ehk MySence. Valdavalt linnas väljas sõites saime auto keskmiseks kütusekuluks 6 liitrit sajale, linnas pigem 7 - oodanuks isegi väiksemat kulu, pasin pole ju ka päris maasturimõõtu. Elektrimootori laadib pidurdussüsteemist saadav energia päris tõhusalt ja selle tulemusel lülitus masin linnasõidul üsna tihti elektrimootorile.

Välimuse osas torkavad silma C-kujulised LED-esituled, gasellilikult hoogne küljejoon, sportlik-kupeelikult langev katusekaar ja suured õhuvõtuavad auto esiosas. Kõige enam aga põhjajoon, mis on mingil põhjusel eest tahapoole liikudes millegipärast selgelt tõusva joonega. Miks? Ei tea. Võib olla sellepärast, et tasakaalustada kupeelikult langevat katusejoont. Auto tagatuled on signatuurkujuga ning ulatuvad ühe tervikuna üle kogu tagaluugi.

Auto sisemuses on rohkelt kasutatud nahka ja alkartana tehisnahka ning mustrilisi plastpindasid - sellised hõbedased, et mitte öelda kalasoomuselised. Kõlareid on autos 8, nende seas ka sub-woofer.

Olenevalt varustusest on Arkanal 4,2-, 7- või 10,2-tolline digitaalne näidikutepaneel. Keskmine ekraan on 7- või 9,3-tolline ning see ei ole armatuuripinda kuidagi integreeritud vaid pigem alumist otsa pidi selle külge kruvitud, nii et ekraani ülemine osa ulatub lihtsalt pinnast välja.

Käigukangist eespool on nutitelefonide juhtmeta laadimise alus, elektrooniline seisupiduri lüliti ning kaks USB pistikut.Ruumi on autos mõnevõrra rohkem kui Capturis ning pagasiruum on samuti meeldivalt mahukas:

Arkana

Juhiabisüsteemide osas on kõik kaasaegne olemas: alates adaptiivsest püsikiirusehoidjast, sõidurajal hoidjast ja liiklusmärkide tuvastamisest kuni maantee- ja liiklusabini koos ummikuhoiatussüsteemiga, jalakäijate hoiatuse lahendusega ning käed-vabad parkimissüsteemiga. Keskne multimeediadisplei on 9,3-tollise diagonaaliga.

Autoga sõites tekkis kolm peamist tähelepanekut.

Kõige enam tasuks proovisõitu tegeval ostjal ehk tähelepanu pöörata mootori pööretele. Mingil põhjusel aetakse need eelkõige just kuni 60 km/h sõites väga kõrgele üles. Nii kõrgele, et manuaalkäiguskasti puhul oleks tahtnud ammu järgmise käigus sisse panna, aga Arkana hoiab jäärapäiselt kinni madalatest käikudest. Selle vastu ei aita muud, kui RetroFM valjumaks keerata. Ehk siis: tasub ära proovida, kas see häirib või mitte. Mul on tunne, et Arkana kasutab neid pöördeid selleks, et ka lihtsalt sõidu ajal elektrimootori akut laadida.

Teiseks soovitaks kindlasti talveoludes lamellrehvidega proovida läbida väiksemaid ringteid ning veenduda, et tunnete end seejuures turvaliselt ja kindlalt. Pean tunnistama, et jäistes oludes kippus mul endal vähemalt esialgu tagumine ots omateed minema. Hiljem tuli tunnetust ja kindlust pisut juurde. Aga igal juhul oleks eelistanud selle masina all klassikalisi naelrehve.

Kolmandaks võiks Renault midagi ette võtta käigukangiga: selle käsitlemine on veidi kohmakas (nupp tagaküljel vaja alla vajutada ning ei liugi see kanga ka liiga sujuvalt) ning see, milline käik parasjagu sees on, ilmneb vaid näidikuteploki displei paremas servas.- Üsna tihti satub ekraanile vaatamata sisse käik, mida sa tegelikult silmas ei pidanud.

Mis selle masina puhul veidi häiris oli auto käivitamisele järgnevad sekundid, mil auto (displei kohaselt) midagi kontrollis. Kui selle kontrolli ajal D-käik sisse lülitada, siis tuleb see korraks taas välja võtta ja uuesti proovida. Veidi arusaamatu viivitus.

Kiirendus pole masinal just maailmarekordiline, aga teistest maha ka ei jää - ehk siis minimaalselt kulub 10,8 sekundit, kuni 100 km/h käes.

Auto hind algab 23 790 eurost (TCe 140 EDC Zen-paketiga) ja ulatub 30 590 euroni (E-TECH 145 R.S. Line). Intensi (1,6 E-TECH 145 hj EDC automaat) hind on 29 980 eurot.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid