„See on täiesti uus auto. Uus pole ainult logo, kõik on selle auto juures uus," ütles Viking Motorsi müügijuht Kristjan Uuk ja märkis, et ainuüksi auto disaini joonistati mitme kontingendi paljudes riikides - USAs, Hiinas, Saksamaal, Jaapanis, Koreas.

Ta tõi välja näitena turvalisuse osas uuenduse nimega FCA (forward collision-avoidance assistance, kasutades nii kaamerat kui ka radarit jälgitakse vastutulevaid autosid, jalgrattureid või jalakäijaid ning auto annab häälsignaaliga märku võimalikust kokkupõrkeohust ning vajadusel pidurdab auto kinni) ja mugavuse osas navigatsioonipõhise intelligentse kiirusehoidiku (navigatsioonikaartidel põhinev püsikiirusehoidja vähendab kurvi sisenedes auto kiirust, et kurv turvaliselt läbida).

Auto sisemuse osas juhtis ta tähelepanu uuele suurele nõgusale suure resolutsiooniga multimeediadispleile. Näidikuteplokk ja multimeediadisplei on omavahel ühtsesse paneeli integreeritud (lisavarustusena 2x12,32 tolli, tavaline 9 tolli).

Auto mõõtmed on pisut kasvanud nii pikkuses, laiuses kui kõrguses (4515x1622x1650) ja selle võrra on kasvanud ka avarus auto sisemuses. Värvitoone on valikus 13. Kristjan Uuk lisas, et auto on muudetud ka oluliselt vaiksemaks.

Mootorivalikus on nii bensiini- kui diiselmootoriga kerghübriidid (MHEV), pistikhübriid ja tavahübriid (HEV, aku mahutavus 1,49 kWh). Olemas on nii esi- kui nelirattaveolised ja nii manuaal- kui automaatkäigukastiga (7-käiguline topeltsiduriga) variandid.

Auto eri versioonide kütusekulu jääb vahemikku 5,0 kuni 7,3 liitrit sajale. Baashinnad algavad kerghübriididel 26 000 eurost (1,6 T-GDI (150hj) 2WD) ja hübriidmootoriga masina (1,6 T-GDI (230hj) HEV 6AT 2WD) baashind on 35 000 eurot.

AMTELi andmeil müüdi Eestis möödunud aastal 633 uut KIA Sportage'it ja see oli kõigi sõiduautode mudelite lõikes viies tulemus. Eespool olid Toyota RAV4 (1440), Škoda Octavia (1110), Toyota Corolla (922) ja KIA Cee'd (664).

KIA on Sportage'it tootnud 28 aastat, esimene versioon anti välja aastal 1993.