USA aja järgi 7. jaanuaril või üsna kohe pärast seda käivitab Ingenuity taas oma rootorid ja võtab ette järjekorras 19. lennu, mis peaks ta viima oma praegusest asukohast Lõuna-Séítah nõos lähemale Jezero jõe suudmealale, vahendab DigitalTrends.com.

Ülesvõtted, mida droonkopter lennu ajal teeb, aitavad missiooni kavandajatel panna paika punasel planeedil muistse elu jälgede otsimise eesmärgil suudmealasse suunduva kulguri Perseverance marsruudi.

Ingenuity peaks Marsi pinna kohal kümne meetri kõrgusel lendama 63 meetri kaugusele kiirusega u üks meeter sekundis. Lend ei kesta tõenäoliselt kauem kui sada sekundit. Veidi enne Marsi pinnale maandumist sooritab kopter 180-kraadise pöörde, nii et selle kõrge eraldusteravusega kaamera RTE (ingl Return-To-Earth camera) jääb asendisse, mis võimaldab edaspidigi suudmeala poole uurimislende sooritada.

„Ehkki kavandatav lend on lühike, paneb selle algus kopteri suutlikkuse proovile. Probleemiks on tundemärkideta liivane maastik, millel Ingenuity praegu paikneb," selgitas NASA reaktiivuuringute laboratooriumi JPL juures töötav Ingenuity piloot Martin Cacan. „Piirkond, mis valiti algul maandumispaigaks, kuna seal polnud tülikaid kive, on kividest tegelikult nii lage, et 18. lennu maandumise ajal saime häireteateid, kuna maastikul puudusid visuaalset navigeerimist võimaldavad tunnused. Seetõttu muudetakse nüüd kopteri rikkekaitse-parameetreid, et vähendada enneaegse maandumise riski õhkutõusu ajal."

Ingenuity tegi ajalugu mullu aprillis, tõustes esimese motoriseeritud õhusõidukina õhku teisel planeedil ja seal juhitult lennates ning tõestades sellega, et suudab Maa naaberplaneedi hõredas atmosfääris ja külmades tingimustes hakkama saada. Pärast seda on 1,8 kilogrammi kaaluv 49 cm kõrgune helikopter regulaarselt Marsi pinna kohal ringi tiirutanud, võimaldades NASA inseneridel tulevaste planeedi-missioonide tarbeks parendatud õhusõidukite arendamise eel oma sooritussuutlikkuse ja konstruktsiooni kohta võimalikult palju teada saada.

Tähelepanu väärib Ingenuity detsembrikuine saavutus - selle kogu-lennuaeg Marsil küündis poole tunnini. Nüüdseks on helikopter lennanud kokku kaugelt üle kolme kilomeetri kuni 12 meetri kõrgusel ja kiirusega kuni viis meetrit sekundis.

„Vähesed uskusid, et jõuame esimese lennuni, veel vähemad, et viiendani. Ja mitte keegi ei uskunud, et me nii kaugele välja jõuame," kommenteeris drooni saavutusi hiljuti Ingenuity töörühma juhataja Teddy Tzanetos JPL-ist.

Tzanetos lisas, et missiooni vältel on Ingenuity tulnud toime hooajalistest kõikumistest johtuvate erilaadsete atmosfääritingimustega ning kasutanud maandumiseks ja õhkutõusuks üheksat eri paika.

Alanud aastal on töörühmal kavas Ingenuity suutlikkust veelgi rohkem proovile panna ja abistada samal ajal kulgurit Perseverance, kontrollides selle kavandatavaid marsruute õhust.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena