Kaks mootorit, kaks veoskeemi, kaks käigukasti

Tänaseks on meie müügisaalidesse jõudnud 6-käigulise käsikastiga esiveolised nõrgema (140 hj) mootoriga mudelid, lisaks nii esi- kui nelikveolised võimsamad (158 hj) CVT-automaatkastiga versioonid. E-Powerit, kus bensiinimootor käitab elektrigeneraatorit, hinnakirjadesse enne kevadet oodata ei ole. Talvega asus rinda pistma võimsam esiveoline auto, mis saab automaatkasti eelistavas Eestis ilmselt valdavaks.

Kõik Eestis saadaolevad Qashqaid on varustatud poolhübriidsüsteemiga, mis peaks mootorile rasketes olukordades pisut tuge pakkuma. Kas vähemlevinud 12-voldisest süsteemist saadav abi on liiga nõrk või loodab häälestus selle peale liigselt, pole teada, kuid kõik testijad kurtsid nagu ühest suust konarlikult toimetavat „Auto hold“ funktsiooni ja turboviivitust – algul ei saa minema ja siis lendab kui püssist lastu. Rahulikuma sõidustiili viljelejad seda probleemi loomulikult ei täheldanud.

Vedrustuse jäikuse pihta lendasid kriitikanooled juba esimese proovisõidu ajal ning loomulikult pole asi iseenesest paremaks muutunud. Küll aga on autoostjal võimalik väga palju oma sõidumugavuse heaks ise ära teha, valides lihtsalt kitsamad ja kõrgema profiiliga rehvid. Velgede valik ulatub ju 17 tollist 20-ni ja viimaseid soovitavad siiralt valida reeglina vaid need, kellele pank liisingut niikuinii ei anna.

Qashqai sisemust on iga mudelipõlvkonna ja -värskendusega muudetud järjest kvaliteetsemaks, ehkki juba nullindatel ilmavalgust näinud kõige esimene versioon oli oma aja kohta igati korralikult kokku pandud. Sisemuses ei andnud ükski koht põhjust nurisemiseks ja munakivitest* sai läbitud puhtalt viielise tulemusega, seda vaatamata asjaolule, et testiauto hodomeetril ilutses juba viiekohaline number (ja nende autode elu pole kerge!).

Peaaegu ideaalne talvevarustus

Uue Qashqai varustus on talvesõiduks peaaegu et ideaalne. Tehasevarustuses on võimalik tellida nelikveoline auto, millel on roolisoojendus, esiklaasisoojendus ning laternapesu, istmesoojendusest rääkimata. Nutikamad edasimüüjad pakuvad kohe ka Webasto lisamise võimalust, millest miinuskraadide puhul sai testiauto juures kõvasti puudust tuntud.

Täiusest lahutab vaid tahavaatekaamera määrdumine – sel pole pesuseadet ning peitu minna ta ei oska. Kuidas aga pritsmevabad klaasipuhastid ajale vastu peavad, oleks huvitav teada, kuid esialgu võis nende toimetamistega igati rahule jääda.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.