Citan on baasvarustuses igas mõttes lihtne ja praktiline masin, ei mingeid liigseid tulesid ja vilesid. Olemas on nii kaubikuversioon kui reisijaversioon Tourer. Väikevedude jaoks eriti mugavaks muudab masina asjaolu, et laialt avanevad lükanduksed asuvad mõlemal küljel, lisaks muidugi avaneb madala laadimiskünnisega salong taga kahe uksega taga.

Mõlemad külguksed on täpsemalt uksevaga 61,5 sentimeetrit. Kaubiku laadimiskünnise kõrgus on vaid 59 cm. Ühtlasi avanevad tagauksed nii 90 kui ka 180 kraadi võrra. Uksed on asümmeetrilised, vasakpoolne uks on laiem ja tuleb avada esimesena. Alternatiivina on võimalik tellida tagaluuk, millel on samuti olemas nii aknasoojendus kui ka -puhasti.

„Ühtlasi on Citan viimane Mercedes-Benz Vansi sõiduk, millel kasutatakse sisepõlemismootorit. Kõik meie tulevased sõidukid saavad elektrimootori. Sellise arengu loogiline samm on uus elektriline eCitan," on öelnud Mercedes-Benz Vansi juht Marcus Breitschwerdt.

Pikkuselt- laiuselt on uus Citan nagu tavaline sõiduauto, masina pikkus on 4,498 meetrit ja kaubaruumi pikkus on sellest eest klapitava vaheseina korral tervelt 3,05 meetrit. Teljevahe on auto suhteliselt lühike: 2,716 meetrit.

Lisaks fikseeritud vaheseinale, mis on saadaval nii aknaga kui ka ilma, on kaubiku puhul valikus ka kokku klapitav vahesein. Kui vedada on vaja pikki esemeid, saab kaasistujapoolset seina 90 kraadi võrra pöörata ja seejärel juhi poolele kokku klappida. Kaassõitja istet saab seejärel liigutada, nii et tekib sile põrandapind. Vahesein on valmistatud terasest ja kaitseb sõitjaid transporditava koorma eest.

Masina kandevõime on 537 kg ja lubatud haakemass kuni 3,5 tonni. Pöörderaadius on autol 10,9 meetrit.

Nii kaubik kui ka Tourer on saadaval BASE ja PRO varustuspaketiga. Masina mugavuslisavarustuses on näiteks võtmevaba käivitusfunktsiooni ja elektriline seisupidur, põhivarustuses on aga nõlvalt startimise abisüsteemi ja külgtuuleassistent ja väsimuse tuvastamine. Citan Toureri standardvarustuses on piduriassistent, rajahoidik, pimenurgaassistent ja kiirusepiiraja koos liiklusmärkide tuvastamisega.

Citani mootorivalikus on kolm diislit ja kaks bensiinijõuallikast. Kaubiku 85 kW võimsusega diislil on olemas kiirendusele kaasaaitav lisavõimsuse/lisapöördemomendi funktsioon - sel juhul on lühiajaliselt kasutada võimsus 89 kW ja pöördemoment 295 Nm.

Lisaks tavapärasele kuuekäigulisele manuaalkastile on võimsamad diisel- ja bensiiniversioonid saadaval seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga (DCT).

Masin ka on tõeliselt ökonoomne - väiksema diiselmootoriga (neli silindrit reas) masina keskmine kütusekulu ja 5 ja 5,4 liitri vahele, bensiinimootoritel 6-7 liitrit sajale.

Auto esiteljel kasutatakse McPherson vedrustust ja tagasillal ruumisäästlikku väändetalaga vedrustust. Stabiilsema sõidu tagavad tagasilla pikihoovad, amortisaatorid ja vedrud asetsevad eraldi.

Proovisõidu põhjal - ilma multimeediaekraani, parkimispaketita ja tagaanduriteta/-kaamerata masinaga - soovitaks lisadest valida kindlasti MBUXi versioon, millel need olemas oleksid (ekraan sel juhul 7-tolline) - lihtsalt, et oleks mugavam ja täpsem tagurdada. Maksma läheb see tuhatkond lisaeurot. Juht istub tavasedaanidega võrreldes pisut kõrgemal, nii et vaade eesolevale liiklusele on hea. Rool on keskmise suurusega ja kerge. Masinaga harjub väga kiiresti ära ka juht, kellel tarbesõiduki juhtimise kogemus seni puudunud on.

Kaubiku baashinnad algavad 19 600 eurost.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid