Esmakordselt maailmas on koos teiste autodega saanud õiguse osaleda maanteeliikluses uued Mercedes-Benzi autod, millel on 3. taseme autonoomne sõidusüsteem Drive Pilot. Selle „debüüt” maanteel leiab aset järgmisel aastal.

Mercedes-Benz on varem pakkunud erinevaid automaatseid abisid nagu adaptiivne püsikiiruse hoidja ja sõidureahoidja. Kuid need olid SAE Internationali kvalifikatsiooni kohaselt autonoomia 2. taseme süsteemid. See tähendab, et kuigi auto suudab ise kiirendada, pidurdada ja juhtida, peab inimjuht siiski tehnikat kontrollima.

Uus süsteem on juba päris 3. taseme autopiloot, mitte juhiabi. See kasutab videokaamerate, lidari, mikrofonide (kiirabi- ja kiirabiautode tuvastamiseks), niiskusanduri ja auto GNSS-satelliitsüsteemi kombinatsiooni.

Aktiveerituna suudab Drive Pilot toime tulla ootamatute liiklusolukordadega ja vajadusel tegutseda takistuste vältimiseks. Kuid esialgu on Drive Pilot saadaval ainult teatud piirkondades ja ainult kiirustel kuni 60 km/h.

Süsteemi Drive Pilot ametlik heakskiit Saksamaa Föderaalse Maanteeameti poolt avab võimalused selle kasutamiseks ka mujal ELis, aga saksa autotootjal on plaan sellega minna ka Korea ja Jaapani turule.