Žürii oli teinud eelvaliku enam kui kolmekümne sõiduki seast ning 2022 finalistid olid Dacia Sandero, Hyundai i20, Hyundai IONIQ 5, Mercedes-Benz C-klass, Opel Mokka ja Škoda Enyaq.

Termin IONIQ sisaldab endas sõnasid „ion" (ioon) ja „unique" (ainulaadne).

Eestis on masin saadaval kahes versioonis:

  • 2WD – 160 kW (217 hj), 350 Nm
  • 4WD – 70 kW (95 hj) ees + 155 kW (210 hj) taga. 255 Nm ees + 350 Nm taga


Masina modulaarne armatuurlaud koosneb kahest integreeritud näidikust: 12,25-tolline puutetundlik teabe- ja meelelahutusekraan ning 12,25-tolline standardvarustuses pakutav kõrgtehnoloogiline digitaalne näidikuplokk.

Auto sisemust on võimalik kohandada ümber vastavalt oma vajadustele - keskkonsooli saab lükata tagumiste istmete juurde, et seal olijad saaksid seda kasutada lauana.

Veoskeeme on masinal kaks. Lihtsamal juhul veavad üksnes tagarattad ning võimsuseks teatatakse niisiis 217 hobujõudu. Kallim versioon arendab lausa 305 hj ning kahe elektriajami jõud kantakse teele kõigi nelja ratta vahendusel. Viimane saavutab sajakilomeetrise tunnikiiruse 5,2 sekundiga, mis auto massi arvestades on igati tubli tulemus.

Auto suurim kiirus on 185 km/h ning maksimaalne sõiduulatus 481 km. Hyundai IONIQ 5 on üks esimesi tootmises olevaid elektriautosid, mille akusüsteemi pinge on 800 volti.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid