Fabia saabus 1999. aastal Škoda Felicia aseaineks ning seda on läbi aegade pakutud nii luukpära, universaali kui sedaanina. Neljas põlvkond jääb nüüd vaid luukpära kerekuju juurde, kuid praktilisust jagub kenasti.

Tehnilisi andmeid

Uus Fabia jagab platvormi Škoda Scala ja Kamiq’iga ning pakub väidetavalt väikeautode segmendi parimat õhutakistustegurit (senise 0,32 asemel 0,28 tähendab väiksemat kütusekulu ja ka tuulemüra).

Mootoreid on saadaval kolm, kokku viies seades. 1-liitrist kolmesilindrilist bensiinimootorit pakutakse nii vabalthingavana kui turboga ning see annab välja 48-81 kW ehk 65 kuni 110 hj. Lisaks on olemas ka 1,5-liitrine turboga ridaneli, mis pakub 110 kW ehk 147 hj. Käigukastivalik on kas viiene (vabalthingavad ja 70 kW turbo) või kuuene käsikast (81 kW turbo) ning 7-käiguline DSG (81 kW ja 110 kW). Veavad vaid esimesed rattad.

Sirgjooneliselt kiire pole see auto ilmselgelt ühestki otsast (0-100 km/h jääb 15,9 ja 9,6 sekundi vahele), ja see polegi eesmärk. Küll aga on mass ootamatult madal, jäädes olenevalt mootori-kasti ja varustuse valikust 1100 ja 1300 kg vahele. Fabia on jätkuvalt säästlik, väikse mootoriga väikse pere auto, kelle eelarve algab 14 400 € juures. Tõsi, koos varustusega saab hinna ajada umbes 27 000 € juurde.

Pakiruumi mahtu on eelkäijaga võrreldes kasvatatud 50 l ning ilma varurattata on nüüd ruumi 380 l (varurattaga 343). 40 € eest on võimalik kütusepaagi mahtu kasvatada 40 pealt 50 liitrini. Lubatud kütusekulu jääb WLTP järgi vahemikku 5-6 liitrit “sajale”, võimaliku kõige hullema stsenaariumi toon välja loo lõpus.

Igapäevakasutatavusest ja lisadest

Uue Fabia puhul on kasutusel mitmeid toredaid praktilisi lahendusi. Näiteks pagasiruumi on võimalik 170-280 € eest soetada terve pakett asjade mugavaks kinnitamiseks. Lisaks harjumuspärastele venivatele võrkudele ja “võrkkiigele” on olemas ka muudetava suurusega küljetasku – asjad sisse, pinguta kinni ja laiali ei lenda midagi.

Juhiukse sees on ka mugav panipaik vihmavarjule või lumeharjale – erilisemaks muudab selle aga äravool, mis tähendab, et kumbagi ei pea ontlikult kuivatama. Taskusse ja unustatud. Kõrvalistuja istme saab aga täielikult kokku klappida, et pikemaid esemeid vedada.

Sõitjateruumis on vaeva nähtud, et hoolimata odavast hinnast üldilmet parandada – kõvasid plastikuid on täiendatud pehmemate materjalide ja õmblustega, erinevaid värvikombinatsioone pakutakse kokku kuus. Lisana saab soetada ka toonklaasiga panoraamkatuse.

Pere vedamisest rääkides – turvatooliga lapse (või mitu) saab autosse mahutada kenasti, kaassõitja kiituse pälvis ka hoolimata auto kompaktsetest mõõtudest lapse ees istudes alles jääv jalaruum (taga on eelkäijast 5 cm rohkem ruumi). Kiitust ei pälvi aga “laadimiskõrgus” – tooli ja pärast lapse turvavöö kinnitamiseks tuleb täpselt ebamugaval kõrgusel urvitada.

Sõidumugavus on ootamatult hea – ei võdista ega raputa, sisemüra on vähe, standardhelisüsteem suudab nüansirohkelt mängida… Vaid külmkäivitusel oli vahepeal tunda kolmesilindrilisele omast raputamist, kuid sõidul mitte – selle eest hoolitsevad vähemalt osaliselt suure mänguruumiga mootoripadjad, kusjuures tasakaalustusvõll puudub!

Juhiabidest – nüüd on Fabial ka rajahoidja ning sõiduraja vahetamise abi ning auto suudab tuvastada liiklusmärke ja parkimisel ning manööverdamisel aidata. Muudest lisadest on olemas juhtmevaba telefonilaadija, roolisoojendus, kahetsooniline kliimaseade, 5 USB-C pesa, rohkelt panipaiku…

Kütusekulu jääb ka reaalsuses täiesti normaalsuse piiresse – proovisõiduautol oli automaatkastiga paaritatud 1-liitrine 81 kW turbokas ning sõidustiilis muudatusi tegemata oli imelihtne krõbeda külmaga 7,0 “sajale” sõita, kuniks sõidurežiim oli Normal. Eco jäi paraku proovimata, Spordist järgmises lõigus pikemalt.

Talvesõit – ontlikult ja turvaliselt igav

Selle peatüki kohta tuleb etteruttavalt öelda – sellisele sõidule sattumine oli olude kokkulangemine ning täielik kala-veest-väljas elamus. Kuid sellegipoolest sai auto iseloomu kohta teha tähtsaid järeldusi, mis loo kokkuvõttele kasuks tulid.

Nimelt sai Fabia eriti mõnusate talveilmade saabudes viidud pikale öisele kruiisile jää ja lumega kaetud teedel, seltsiks taga- ja nelikveolised, iseloomult palju lustakamad autod. Fabia oli nagu sõgedate sekka sattunud ontlik pereisa, kes tahtis lihtsalt koju jõuda.

Vast kõigi tutvusringkonnas on mõni hall hiireke, kes esimese pitsi järel täielikult muutub, teiste lollustega kaasa läheb, hoogsalt jalga keerutab ja ootamatult vürtsikaid nalju rääkima hakkab. Fabia ei ole selline. Ta ei muutu säärase “sotsiaalse surve” situatsioonis, vaid lihtsalt… kannatab teised ära. Vaata rohkem pilte ja loe arvustus lõpuni tasuta portaalis Accelerista.com.